شناسهٔ خبر: 37456055 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

اخبار ورزشی ۱۴:۳۰ سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸

تیم ملی ایران نخستین بازی خود را در رقابت‌های والیبال انتخابی المپیک ۲۰۲۰ با پیروزی پشت سر گذاشت.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
مهمترین عناوین اخبار ورزشی ۱۴:۳۰ امروز اختصاص دارد به:

* رقابت‌های والیبال انتخابی المپیک ۲۰۲۰ آسیا امروز در جیانگ مِن چین آغاز شد و در گروه A، تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار خود با نتیجه ۳ به صفر برابر چین تایپه به برتری رسید و در صدر جدول گروه جای گرفت. شاگردان کولاکوویچ در ست‌های این بازی به ترتیب با امتیاز‌های ۲۵ به ۱۶، ۲۵ به ۱۷ و ۲۵ به ۱۴ پیروز میدان بودند. ملی پوشان کشورمان فردا در دومین بازی، رو در روی قزاقستان به میدان می‌روند.
 
 
* در مراسم بدرقه ملی پوشان هندبال، نام و یادِ سردارِ رشیدِ اسلام - شهید قاسم سلیمانی گرامی داشته شد.
 
<div id="video-display-embed-code_262098" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/759215/262098?width=400&height=300"></script></div>


* پنجاه و دومین سالگردِ درگذشتِ جهان پهلوان تختی برگزار شد.
 
<div id="video-display-embed-code_262096" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/759215/262096?width=400&height=300"></script></div>
 

* امروز قرار بود مراسم معارفه فرهاد مجیدی - سرمربی جدید تیم فوتبال استقلال برگزار شود، اما انصراف چند بازیکن از حضور در تمرین، این مراسم را با حاشیه‌هایی همراه کرد، همکارم ضیایی در محل تمرین استقلال حضور دارد و در بخش‌های بعدی خبر، حتما شما را در جریان اتفاقات امروز قرار خواهیم داد. اما علی عراقی گزارشی رو از روند انتخاب مجیدی برای هدایت آبی‌ها آماده کرده که باتفاق میبینیم:
 
 
<div id="video-display-embed-code_262097" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/759215/262097?width=400&height=300"></script></div>
 

* چند خبر کوتاه:

- در پایان دور هشتم رقابت‌های بین المللی شطرنج آزاد هند، آرین غلامی - نماینده ایران با کسب دو پیروزی و شش تساوی در مکان بیست و هشتم قرار گرفت.

-در ادامه هفته شانزدهمِ لیگ برتر بسکتبال ایران امروز تیم‌های تهرانی مهرام و اکسون به مصاف هم می‌روند.

-شهره بیات - داور بین المللی شطرنج ایران، نخستین بار در رقابت‌های قهرمانی زنان جهان، به عنوان سرداور انتخاب شد. این داور ایرانی دیدار میان جو ونجون - نفر دوم رده بندی جهانی از چین و گوریا چکینا از روسیه را قضاوت کرد.

- در هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتسال، امروز مس سونگون با شاهین کرمانشاه، فرش‌آراء مشهد با گیتی پسند اصفهان، شهروند ساری با ستارگان ورامین، سن ایچ ساوه با اهورای بهبهان، آذرخش بندرعباس با سوهان محمدسیمای قم، هایپرشهر شاهین شهر با ارژن شیراز و حفاری اهواز با مقاومت البرز دیدار می‌کنند.

- اسماعیل شریفات با قراردادی به تیم فوتبال شاهین شهرداری بوشهر پیوست و شاگرد میشو کریستی چوویچ در این تیم شد. شریفات سابقه بازی در تیم‌هایی هم‌چون استقلال، فولاد و پیکان را در کارنامه خود دارد.

- آرمان قاسمی - مدافع فصل گذشته تیم فوتبال پیکان به نفت مسجدسلیمان پیوست. این بازیکنِ ۳۰ ساله سابقه بازی در تیم‌های راه آهن و نیروی زمینی را در کارنامه دارد.

- مگان رِپینو - برترین فوتبالیست زن جهان با انتقاد شدید به رفتار جنگ طلبانه دونالد ترامپ در برابر ایران در صفحه شخصی خود خطاب به رییس جمهور آمریکا نوشت: در کنار تجهیزات، ما سربازان و نیرو‌های خودمان را نیز اعزام می‌کنیم که خیلی از این افراد جوان هستند. البته این‌ها فرزندان خودت نیستند. آیا اصلا متوجه می‌شوی که داری چه می‌گویی؟ هیچ‌وقت درباره جنگ کردن به خودت نبال، چون آمریکایی‌های زیادی در آن کشته می‌شوند.

- آلبرت هاینس‌ورث - بازیکن سابق فوتبال آمریکایی کهدر تیم تنسی تایتِنز بازی میکرد هم، در صفحه شخصی خود به مقامات ایرانی توصیه کرد که اگر می‌خواهند برای ترور سپهبد قاسم سلیمانی از دولت آمریکا انتقام بگیرند، اقامتگاه رئیس جمهور این کشور - دونالد ترامپ را هدف قرار دهند.

- مراسم برترین‌های فوتبال آفریقا در سال ۲۰۱۹ امشب در مصر برگزار می‌شود. در مراسم امسال، ریاض مَحرِزِ الجزایری، سادیو مانۀ سنگالی و محمد صلاحِ مصری برای کسب عنوان بهترین بازیکن قاره آفریقا رقابت می‌کنند.

- و. دنیله دِ روسى - مدافع و کاپیتان سابق تیم فوتبال رم ایتالیا - رسما از دنیای فوتبال خداحافظى کرد. دِ روسی از سال ۲۰۰۱ تا سال ۲۰۱۹ در جالوروسی حضور داشت و با تیم ملی ایتالیا قهرمان جام جهانی ۲۰۰۶ شد.

* فوتبال اروپا:
- تیم فوتبال اینتر با یک برد پرگل، صدرنشینی سری آ ایتالیا را حفظ کرد. در ادامه هفته هجدهم این رقابت‌ها، دیشب اینتر ۳ به ۱ میزبانش ناپولی را شکست داد و با ۴۵ امتیاز، صدرنشین اسکودِتو باقیماند.
یوونتوس با درخشش ستاره پرتغالی با ۴ گل کالیاری را مغلوب کرد و هم امتیاز با اینتر و به علت تفاضل گل کمتر در مکان دوم جدول ایستاد.
در دیگر دیدار‌ها، آتالانتا با ۵ گل پارما را درهم کوبید، لچه در خانه با یک گل به اودینزه باخت و دیدار بولونیا با فیورنتینا ۱ - ۱ و میلان با سامپدوریا بدون گل مساوی به پایان رسید.

_، اما در ادامه دور سوم رقابت‌های جام حذفی انگلیس - اف‌ای کاپ - دیشب آرسنال با یک گل لیدز یونایتد را شکست داد و راهی مرحله بعد شد. تک گل توپچی‌ها را نلسون به ثمر رساند.

* و شکست باکس و بوستون و پیروزی ماوریکس و ناگتس مهمترین اتفاقات امروز مسابقات بسکتبال حرفه‌ای ان بی‌ای بود.

نظر شما