شناسهٔ خبر: 37444153 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد:

بارش برف و باران در دامنه‌های زاگرس و البرز مرکزی/ افزایش آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به افزایش آلاینده ها از امروز سه شنبه در کلانشهرها و شهرهای صنعتی، از بارش برف و باران در دامنه‌های زاگرس و البرز مرکزی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، فریبا گودرزی درباره وضعیت جوی کشور طی روز‌های آینده گفت: از امروز سه‌شنبه تا ظهر چهارشنبه در غالب مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت که سبب می‌شود در مناطق صنعتی و پر تردد افزایش آلاینده ها را داشته باشیم. از بعد از ظهر چهارشنبه سامانه بارشی از غرب وارد کشور می‌شود و جنوب غرب را در بر می‌گیرد و در دامنه‌های زاگرس و البرز مرکزی سبب بارش باران و برف و وزش باد شدید موقتی خواهد شد و در مناطق جنوبی‌کشور بارش باران همراه با رعد و برق رخ خواهد داد.

گودرزی در ادامه بیان کرد: شدت بارش‌ها طی چهارشنبه در استان‌های لرستان، غرب چهارمحال و بختیاری، برخی از مناطق کرمانشاه، جنوب و غرب کردستان است که منجر به آب گرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه گفت: روز پنجشنبه علاوه بر اینکه نیمه غربی بارندگی دارد بارش‌ها به تدریج در سواحل و مناطقی از جنوب کشور و شمال شرق را در بر می‌گیرد. پنجشنبه ریزش هوای سرد برای سواحل را داریم که هوا را در این مناطق سردتر می‌کند.
 
گودرزی در ادامه افزود: تا شنبه هفته آتی با شدت و ضعف این بارش‌ها ادامه خواهد داشت. تهران امروز سه‌شنبه آسمانی صاف همراه با غبار محلی را دارد و فردا چهارشنبه نیز تهران با غبار محلی مواجه خواهد بود ولی از اواخر وقت روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی با بارش پراکنده باران مواجه خواهیم بود و پنجشنبه در بعضی ساعات باران و برف و وزش باد را خواهد داشت و هوای تهران پنجشنبه مطلوب می‌شود.
 
گودرزی در ادامه گفت: از بعد از ظهر فردا چهارشنبه هوای تهران ناسالم برای گروه‌های حساس می‌شود که اواخر وقت چهارشنبه این وضعیت بهبود می یابد.

نظر شما