شناسهٔ خبر: 67372698 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مدیر کل منابع طبیعی خراسان رضوی

خواف و سرخس اولویت اصلی مقابله با بیابان‌زایی و خشکسالی

شهرستان‌های خواف و سرخس از اولویت‌هایی خراسان رضوی در مقابله با بیابان‌زایی و خشکسالی هستند.

صاحب‌خبر -

خواف و سرخس اولویت اصلی مقابله با بیابان‌زایی و خشکسالی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی ،مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت:دو شهرستان خواف و سرخس جزو بحرانی‌ترین شهرستان‌های استان هستند که هدف‌گذاری برای انجام مطالعات فنی و علمی و اقدامات پیشگیرانه در امر بیابان‌زدایی انجام گرفته است.

محسن فنودی، با اشاره به اینکه بیشترین میزان اعتبارات به بیابان‌زدایی در دو شهرستان خواف و سرخس اختصاص یافته است، افزود: منابع طبیعی شهرستان خواف تاکنون اقدامات و فعالیت‌های مؤثر بسیاری در جلب مشارکت معادن برای کاشت درخت و بهبود وضعیت عرصه‌های تخریب شده داشته است.

 فنودی با تأکید بر اینکه از آحاد مردم و معدن کاران در راستای اجرای فعالیت‌های مقابله به بیابان‌زایی و خشکسالی تقاضای مشارکت داریم، گفت: مشارکت مردم و بهره‌برداران در اجرای فعالیت‌های متنوع منابع طبیعی مهم و اثربخش است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی همچنین بر ضرورت استمرار مشارکت در اجرا و نگهداری از سازه‌های اجرا شده در عرصه‌ها تأکید کردوافزود: بر اساس آنچه اعلام شده پدیده بیابان‌زایی در کنار دو چالش تغییر اقلیم و کمبود آب شیرین به عنوان سه چالش مهم جامعه جهانی در قرن ۲۱ محسوب شده است.

 

نظر شما