شناسهٔ خبر: 67354968 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اجرای طرح بیابان زدایی در ۱۳۳ هکتار از کانون‌ های بحرانی سبزوار

طرح بیابان زدایی در۱۳۳ هکتار از مناطق بحرانی بخش کویری «روداب» شهرستان سبزوار درحال اجرا است.

صاحب‌خبر -

اجرای طرح بیابان زدایی در۱۳۳ هکتار از کانون‌های بحرانی سبزوار
 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان رضوی، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار گفت: عملیات بیابان‌زدایی با هدف جلوگیری از گسترش بیابان و ریزگردها، در یک سال اخیر در سطح ۱۳۳ هکتار از مناطق بحرانی بخش کویری «روداب» به اجرا درآمد.

عباسعلی کیانی‌فرد افزود: برای اجرای این عملیات بیابان‌زدایی، مبارزه با آفات و آبیاری منظم این عرصه‌ها در مجموع حدود ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است. وی گفت: این اداره در یک سال گذشته به منظور تامین نهال مورد نیاز برای اجرای طرح‌های نهال‌کاری و بیابان‌زدایی این شهرستان و استان، اقدام به تولید ۳۷۰ هزار اصله نهال از گونه‌های بیابانی کرده است. وی با عنوان اینکه سبزوار به عنوان یکی از شهرستان‌های برتر استان در زمینه اجرای طرح‌های بیابان زدایی است، گفت: برقراری قرُق ویژه در گستره پنج هزار هکتار از عرصه‌های این منطقه از دیگر اقداماتی بود که در چهارچوب طرح‌های بیابان‌زدایی شهرستان انجام شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار افزود: اجرای طرح‌ های بیابان‌ زدایی منجر به تقویت پوشش گیاهی، تثبیت شن‌های روان، ترسیب کربن، کنترل و ذخیره رواناب و افزایش تولید علوفه در منطقه شده است. کیانی فرد گفت: باتوجه به آبگیری استخر ذخیره آب حاشیه کالشور روداب از سیلاب‌های بهار امسال، نسبت به اجرای ۵۰ هکتار نهال‌کاری و ۱۳۳ هکتار آبیاری نهال‌های کاشته شده در سنوات گذشته با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال اقدام خواهد شد.

 

نظر شما