شناسهٔ خبر: 67372710 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

متخصص بیماری‌های کودکان

گرمازدگی می‌تواند تأثیر جدی بر سلامت کودکان داشته باشد

گرمازدگی معمولا در اثر قرار گرفتن طولانی مدت در دمای بالا، با فعالیت بدنی زیاد و نوشیدن مایعات و آب کم در روز ایجاد می‌شود.

صاحب‌خبر -

گرمازدگی می‌تواند تأثیر جدی بر سلامت کودکان داشته باشد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی ،متخصص بیماری‌های کودکان با بیان اینکه اگر عارضه گرمازدگی درمان نشود، می‌تواند باعث آسیب اندامی، ناتوانی یا حتی در موارد شدید باعث مرگ افراد شود گفت: در نظر داشته باشید که گرمازدگی به درمان اورژانسی نیاز دارد.

دکتر محمد رضا کشتمندی افزود:اگر درمان نشود می‌تواند منجر به تخریب مغز، قلب، کلیه‌ها و ماهیچه‌ها شود هرچه بیشتر درمان به تعویق بیفتد، آسیب شدیدتر می‌شود و خطر به جا ماندن عوارض جدی یا مرگ افزایش می‌یابد.

مدیر بیمارستان کودکان اکبر با بیان اینکه مراقبت بیشتر از شیرخواران و کودکان زیر ۵ سال که نسبت به تغییرات دمای محیط آسیب پذیرترند از اهمیت بیشتری برخوردار است گفت: گرمازدگی می‌تواند به سرعت در طی چند دقیقه یا به آرامی و در طی چند ساعت یا چند روز درمان شود. ممکن است بیمار در طول بهبودی احساس خستگی و ضعف داشته باشد که یک اتفاق طبیعی است.

متخصص بیماری‌های اطفال افزایش دمای بدن، تغییر وضعیت ذهنی یا رفتاری، پوست قرمز، گرم و خشک و حساسیت به گرما، افزایش ضربان قلب و تنفس سریع، سردرد، سرگیجه و حالت تهوع و استفراغ را از علائم و نشانه‌های گرمازدگی در کودکان برشمرد.

 

 

نظر شما