شناسهٔ خبر: 37407189 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نهادها ومسوولان هرمزگان شهادت سردار سلیمانی را تسلیت گفتند

بندرعباس- ایرنا- شماری از مدیران نهادها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان هرمزگان از نخستین بامداد روز جمعه تا امروز یکشنبه با صدور پیام‌های جداگانه‌ای، شهادت سردار سپهبدحاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تسلیت گفتند و این اقدام تروریسیتی و وحشیانه آمریکا را به شدت محکوم کردند.

صاحب‌خبر -

این عده بیان داشتند: شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سیلمانی فرمانده نیروی سپاه قدس که موجب تاثر واندوه فراوان جهان اسلام و تمامی آحاد ملت ایران شد، قطعا بی‌پاسخ نمی ماند و آمریکا وایادی آن بدانند انتقام سختی خواهیم گرفت.

نماینده ولی فقیه درهرمزگان در نخستین ساعات حادثه جانسوز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی درپیامی ضمن تسلیت به محضر امام زمان(عج)، رهبر معظم انقلاب و ملت ایران گفت:  شهید سلیمانی با ریختن خونش، خونی تازه را در رگ‌های جوانان انقلابی و روحی در جریان مقاومت اسلامی دمید و به پیش خواهد برد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده یادآورشد: شهید سپهبد سلیمانی تنها متعلق به ایران نبود بلکه به جهان اسلام تعلق دارد و خون این شهید بزرگوار درهمه جریان‌های اسلامی به حرکت درآمده است.

امام جمعه بندرعباس خاطرنشان کرد: جوانان انقلابی امروز احساس کردند نباید منتظر بمانند و باید عَلَم سردار سلیمانی را بلند کنند و با شور، نشاط و روحیه مبارزه‌گری ادامه دهنده راه شهدا باشند.

استاندار هرمزگان نیز در همان روز نخست شهادت سردارسپهبد حاج قاسم سلیمانی درپیامی ضمن تسلیت به ملت ایران ورهبر معظم انقلاب گفت: شهادت سردار رشید و سرافراز اسلام و ایران، حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، موجب تاثر و اندوه فراوان تمامی آحاد ملت ایران اسلامی شد.

فریدون همتی افزود: این بزرگمرد چه در دوران دفاع مقدس با فرماندهی رزمندگان اسلام و چه پس از آن با هدایت نیروهای مدافع حرم، شجاعانه، دلاورانه و فداکارانه در راه دفاع از اسلام جنگید.

وی شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی به خاطر حفاظت از امنیت ایران اسلامی را به محضر حضرت ولی عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی)، ملت شریف ایران اسلامی، خانواده محترم و معظم ایشان، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تمامی دوست‌داران و علاقه مندان به این شهید بزرگوار، تسلیت گفت.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان نیز با تسلیت و تبریک شهادت سردار سلیمانی غیورمرد مقاومت به عموم مسلمان جهان و بویژه مردم ایران، گفت: راه شهید سلیمانی با جدیت ادامه خواهدداشت و نام او که لرزه بر دل دشمن می‌انداخت، بدون شک برای همیشه در نزد ملت ایران زنده خواهدماند.

سردار اباذر سالاری افزود: شهادت حاج قاسم منشا خیر و برکت بسیار بزرگی برای وحدت وهمدلی جهان اسلام و نابودی آمریکای جهانخوار و رژیم پلید صهیونیستی خواهدبود.

 وی با اشاره به آرزوی دیرینه شهادت در وجود حاج قاسم سلیمانی، تاکیدکرد: او به آرزوی خود رسید و امروز میهمان شهیدان است.

مدیرکل بنیادشهیدوامور ایثارگران هرمزگان نیز با صدور پیامی درپی شهادت سر لشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده دلاور و قهرمان نیروی قدس؛ این عاشق وعابد وعارف که عمری را در راه اعتلای اسلام عزیز گذراند و با کفار وتروریسیت‌ها جنگید، را تسلیت گفت.

عطا ناوکی افزود: اینجانب ضمن عرض تسلیت و تبریک به محضر امام عصر(عج)، رهبرمعظم انقلاب، تمام همرزمان ایشان، خانوادهای معظم شهدا، جانباران و آزادگان دوران ۸ سال دفاع مقدس و بویژه خانواده گرانقدر وی؛ از خداوند منان برای آن شهید والامقام علو درجات و برای بازماندگان صبری جزیل خواستارم.

مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی هرمزگان نیز در پیامی ضمن تسلیت از دست دادن سردار رشید اسلام به همه ظلم‌ستیزان و سربازان جبهه حق، رهبر معظم انقلاب و خانواده معزز آن شهید گفت: استمرار راه با عزتش را با عظمتی فزون‌تر از خداوند بزرگ مسالت دارم.

 رضا کمالی زرکانی افزود: بامداد روز جمعه ۱۳ دیماه ۹۸، قبل از طلوع خورشید، ستاره‌ای تابناک از آسمان رشادت، جوانمردی، اخلاص، عشق به مردم و سرافرازی ایران اسلامی به دست اهریمنان به خاک وخون کشیده شد.

وی بیان داشت: سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی که عمری با مجاهدت وایثار، تمام دقایقش صرف مبارزه با تجاوز، بی‌عدالتی و تروریسم شده بود، خود به دست آلوده تروریست‌های بین‌المللی به شهادت رسید؛ روحش با معشوق دل‌نوازش، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) محشور باد.

فرماندار بندرعباس نیز با پیام تسلیت شهادت سردار سلیمانی به محضر امام عصر(عج)، مقام معظم رهبری، تمام همرزمان ایشان و بویژه خانواده این شهید گفت: کاروان شهدای بزرگوار انقلاب اسلامی بار دیگر یکی از فرزندان ولایت، یاران خدوم ملت، فرمانده دلاور و سردار سرافراز سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی را در پرواز به سوی کمال الهی همراه خود کرد.

عزیزالله کناری‌زاده افزود: سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت و تلاش در راه پاسداری از آرمان‌های نظام و انقلاب به فیض عظمای شهادت نایل و با شهادت ایشان ستاره‌ای دیگر به سپهر افتخارات انقلاب اسلامی و جهان اسلام افزوده شد.

 فرماندار جاسک نیز با تسلیت درپی ترور شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: رجاء واثق دارم که به فرموده رهبر معظم انقلاب «فقدان سردار فداکار و عزیز، تلخ است ولی ادامه مبارزه و دست یافتن به پیروزی نهایی کام قاتلان و جنایتکاران را تلخ تر خواهدکرد.»

محمد رادمهر با اشاره به بیان قرآن کریم افزود: در میان مومنان، مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.

وی یادآورشد: سردار سلیمانی با اراده‌ای آهنین و ایمانی الهی، با یک دنیا دلیری و حماسه و مجاهدت و استقامت، با سربلندی زندگی و مبارزه کرد و با افتخار و عزت، جان خود را فدای آرمان‌های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی و فدای امنیت و آرامش ملت بزرگ ایران نمود و اکنون که آن عزیز به خداپیوسته به دست شقی‌ترین افراد به شهادت رسید؛ در سرای آخرت در قرب جوار رحمت الهی آرام خواهدگرفت.

فرماندار جاسک گفت: فرمانده دلاور، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، نمونه‌ای ارزشمند و بزرگ برای یاران رهبر و انقلاب بود که بر سر دفاع از ارزش‌های امام راحل و نظام مقدس اسلامی جان خود را تقدیم انقلاب و مردم و رهبر عزیزمان کرد.

رادمهر بیان داشت: بدون شک راه سترگ ایثار و شهادت توسط یاران و فرزندان این مبارز خستگی ناپذیر و سلحشور در نیروهای مقاومت اسلامی ادامه خواهد یافت و درخت مقاومت در منطقه و جهان را تنومندتر خواهدکرد.

مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان نیز درپیامی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را  به محضر حضرت ولی عصر(عج)، رهبرمعظم انقلاب، جبهه پیروز مقاومت، همه امت اسلامی بویژه ملت قدرشناس ایران اسلامی و همه فرهنگیان و دانش آموزان تسلیت گفت.

موسی دادی زاده سرخایی با اشاره به اینکه شهادت، پاداش مجاهدان در راه خداست اظهارداشت: هرچند شهادت مظلومانه سردار سرافراز اسلام و سرباز ولایت و یاور امت، حاج قاسم سلیمانی موجب تاسف و حسرت عمیق شد، اما ذرات مطهر خون پاک او جان تازه‌ای به انسجام ملی و مقاومت اسلامی خواهدداد.

 او با اخلاصی کم نظیر و مجاهدت شجاعانه در جبهه‌های حق علیه باطل به دفاع از کیان این سرزمین الهی و امنیت مردم ایران پرداخت و پس از سال‌ها مبارزه و حضور در خط مقدم مبارزه با داعش و تروریست‌های منطقه، به یاران شهیدش پیوست.

سرپرست زندان‌های هرمزگان نیز در پیامی شهادت سردار مجاهد اسلام، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را به‌ دست شقی‌ترین افراد بشر به ساحت مقدس امام زمان(عج)، رهبر معظم انقلاب، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و ملت‌های آزاده به‌ ویژه مردم ایران تبریک و تسلیت گفت.

 رضا مقبلی اظهارداشت: بی شک راه پرافتخار شهیدان بویژه این شهید والامقام با عزمی راسخ و اراده‌ای پولادین توسط غیورمردان این مرز وبوم با عزت و اقتدار ادامه خواهدیافت وجوانان آزاده دنیای اسلام در زمان و مکان مناسب انتقام این جنایت هولناک را از آمریکایی‌ها و پیروان خیره‌سرشان را خواهندگرفت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان نیز درپیامی شهادت مظلومانه سردار سرافراز اسلام، انقلاب و ایران؛ حاج قاسم سلیمانی را به ساحت مقدس حضرت بقیه اللّه الاعظم(عج)، رهبرمعظم انقلاب و آحاد ملت مقاوم و سلحشور ایران اسلامی تسلیت گفت وافزود: حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت و ایثار درحراست از حریم اهل بیت(ع) و نبرد با گروهک‌های تکفیری - صهیونیستی و حامیان آنها درهجوم ناجوانمردانه رژیم سفاک و تروریست ایالات متحده آمریکا به لقاء حق نائل شد.

هوشنگ ملایی افزود: قامت سرافرازی از منادیان توحید و ایثار در راه صیانت از حریم ایمان و ولایت بر خاک افتاد وهمزمان روح بلندش به ملکوت اعلی پرکشید.

وی یادآورشد: بدون تردید خون پاک این شهید والامقام فصل جدیدی در مبارزه امت اسلامی با استکبارجهانی و جریان‌های تروریستی و تکفیری گشوده و روح تازه‌ای در کالبد مجاهدان (فی سبیل اللّه) خواهددمید.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان نیز در پیامی شهادت مظلومانه سردار سرافراز اسلام، انقلاب و ایران حاج قاسم سلیمانی را به مقام معظم رهبری و آحاد ملت مقاوم و سلحشور ایران اسلامی وبویژه خانواده معزز آن شهید بزرگوار تسلیت گفت.

خلیل قاسمی بیان داشت: شهادت مظلومانه سرباز ولایت و سردار سرافراز اسلام، انقلاب و ایران؛ حاج قاسم سلیمانی فقدانی بزرگ و اندوهی عمیق بر دل مردم مسلمان جهان و ملت ایران آفرید.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان نیز با تبریک و تسلیت شهادت سردار سرافراز اسلام، فرمانده بی بدیل میدان پارسایی و رزم، سرباز شجاع ولایت، پاسدار نجیب و با وفای ایران همیشه سربلند، شهیدحاج قاسم سلیمانی به محضر مبارک حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری، مردم شهید پرور ایران اسلامی و خانواده معظم آن شهید جاودان؛ اقدام تروریستی و جنایتکارانه نیروهای آمریکایی در به شهادت رساندن این مجاهد بزرگ را محکوم می نمایم.

غلامحسین رنجبر در این پیام گفت: بی‌شک شهادت کمترین مزد این بزرگ مرد و عاشق عارف و سرباز سپاه اسلام بود که عمر گرانبهایش را در راه خدمت به اسلام و مبارزه با کفر و باطل سپری کرد و پس از عمری مجاهدت سرافرازانه به دست شقی‌ترین و ذلیل‌ترین دشمنان اسلام به فیض اعلای شهادت نائل آمد.

شهردار بندر عباس نیز گفت: نام سردار سپهبد سلیمانی مترادف با مبارزه با تروریست و حمایت از انسان‌های بی‌پناه وبی‌گناه در کتاب تاریخ حک شده است و به طور قطع عزم ملت ایران وملت‌های آزاده منطقه برای مبارزه با دولت سفاک آمریکا با این اقدام تروریستی بیشتر خواهدشد.

عباس امینی زاده در پیام تسلیت شهادت جانسوز سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به محضر حضرت ولی عصر(عج) و رهبر معظم انقلاب و یاران وهمرزمانش آورده است: این شهید الگوی مجسم اخلاص، شجاعت وانسانیت است و امتداد خون شهیدان استمرار مسیر انقلابی و مجاهدت آنهاست، بی‌شک سربازان جبهه مقاومت با شهادت حاج قاسم سلیمانی فصل جدیدی از مبارزه را آغاز خواهندکرد و درخت مقاومت را در منطقه وجهان تنومندتر وقدرتمندتر به بار خواهندنشاند.

وی بیان داشت: بی‌شک این جنایت به شکلی انقلابی توسط مجاهدان اسلام پاسخ داده می‌شود، پرچمی که این سردار رشید اسلام در منطقه وجهان بر افراشته به طور قطع با اقتدار بیشتری به اهتزاز درخواهدآمد.

همچنین خانه مطبوعات ورسانه‌های هرمزگان نیز در بیانیه‌ای شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را تسیلت گفتند وافزودند: سردار رشید و سرافراز و فرزند برومند انقلاب اسلامی و سرباز پرافتخار رهبرفرزانه انقلاب و نماد امنیت و مومن و پارسا سپهبد حاج قاسم سلیمانی امروز به دست آمریکا و استکبارجهانی به شهادت رسیدند.

در این پیام آمده است: حاج قاسم سلیمانی مردی که مبارزه با گروهک تروریستی داعش او را به نماد مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری در دنیای اسلام بدل کرده بود.

غفران و رحمت خدا بر شهید حاج قاسم سلیمانی و مجاهدت های پر افتخار او، عروج  ملکوتی این سردار که صبورانه زیست، صادقانه آموخت، صمیمانه روشنی بخشید و سبک بال از افق  پرکشید را به رهبر معظم انقلاب و فرماندهی معظم کل قوا، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، مردم بزگوار ایران، آزادیخواهان جهان و به همسر فداکار ایشان و فرزندان گرانقدرشان تسلیت گفته و از  درگاه خداوند سبحان برای آن شهید والا مقام غفران و رحمت الهی و برای ملت سوگوار صبر و شکیبایی مسالت می‌نمایم.

مردم انقلابی و شهیدپرور بندرعباس و دیگر شهرهای استان هرمزگان از همان نخستین ساعات روز جمعه ۱۳ دیماه تاکنون، با برپایی راهپیمایی، مراسم‌های بزرگداشت وسوگواری اقدام تروریستی آمریکا وایادی آن در به شهادت رساندن سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را به شدت محکوم کرده و همواره بر انتقام گرفتن خون آن شهید بزرگوار اسلام و ادامه دادن راه وی تاکیدکردند.

مراسم‌های یادبود واجتماع مردمی در جای جای هرمزگان به خاطر پاسدات شهید قاسم سلیمانی همچنان ادامه دارد.

همچنین سردرب ادارات، دستگاه‌ها، خیابان‌ها، میادین شهری، مساجد ومنابر وحتی خانه‌ها در سطح استان هرمزگان به خاطر بزرگداشت شهید سرافراز اسلام سردار حاج قاسم سلیمانی سیاه پوش شده و پوسترها وتمثال‌هایی از سردار شهید براین مکان‌ها نصب شده است.

بامداد جمعه ۱۳ دیماه ۹۸ سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. 

براساس اعلام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رییس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

نظر شما