شناسهٔ خبر: 68678896 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کمبود ۱۱۰۰ معلم در چهارمحال و بختیاری

مریم علیزاده

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در سال تحصیلی جدید یک هزار و ۱۰۰ نفر معلم در استان کمبود داریم که از طریق نیروهای بازنشسته، حق‌التدریس، نیروهای خرید خدمات، دانشجویان سال آخر و تدریس کادر اداری جبران خواهد شد.

صاحب‌خبر -

افشین امیریان امروز، ۲۵ شهریورماه در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری ضمن گرامیداشت هفته وحدت، در خصوص «پروژه مهر» اظهار کرد: در این راستا هشت کارگروه تشکیل و از اردیبهشت‌ماه با ارسال بخشنامه و دستورالعمل ثبت‌نام، مدارس وارد فرآیند آماده شدن برای شروع سال تحصیلی می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به بخشنامه‌ای که از طرف وزارت آموزش و پرورش با عنوان« استقبال از مهر» به تمام استان‌ها ابلاغ شده است، گفت: در تمامی شهرستان‌ها، شهرداران و در روستاها نیز بخشداران موظف به اجرای پروژه استقبال از مهر هستند تا سال تحصیلی جدید با بهترین کیفیت و فضا آغاز شود.

۸۰۰۰ کلاس درس آماده ورود دانش‌آموزان است

وی عنوان کرد: بیش از ۸۰۰۰ کلاس درس در قالب دو هزار و ۱۳۷ مدرسه در سطح استان برای سال تحصیلی جدید آماده شده‌اند.

امیریان افزود: دو میلیون کتاب درسی از ۱۰ شهریورماه در سراسر مدارس استان در حال توزیع است و در روز دوشنبه، ۲۶ شهریور ماه جشن غنچه‌ها ویژه دانش‌آموزان پیش‌دبستانی، روز سه‌شنبه، ۲۷ شهریورماه جشن شکوفه‌ها ویژه دانش‌آموزان اول دبستان و روز چهارشنبه ۲۸ شهریورماه جشن جوانه‌ها ویژه دانش‌آموزان پایه هفتم برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: با افتتاح ۲۷ پروژه حوزه آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید در سطح استان ۱۰ هزار و ۹۱۰ مترمربع به فضای آموزشی استان اضافه می‌شود.

امیریان با بیان اینکه برنامه کلاسی همه کلاس‌های درس مدارس چهارمحال و بختیاری نوشته شده است، بیان کرد: همچنین در سامانه سپند تاکنون بیش از هفت هزار دانش‌آموز استان برای سرویس مدارس ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون ۳ درصد از لباس‌های تولیدی متعلق به دانش‌آموزان بی‌بضاعت است، افزود: بیش از ۱۲ هزار نیروی آموزشی و یک هزار و ۵۰۰ نفر نیروی اداری و خدماتی در آموزش و پرورش این استان مشغول به خدمت هستند.

در سال تحصیلی جدید یک هزار و ۱۰۰ نفر کمبود معلم در استان وجود دارد

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در سال تحصیلی جدید یک هزار و ۱۰۰ نفر کمبود معلم در استان وجود دارد که از طریق نیروهای بازنشسته، نیروهای خرید خدمات، حق‌التدریس، دانشجویان سال آخر و تدریس کادر اداری جبران خواهد شد.

امیریان افزود: ۵۴۳ آموزشگاه در طرح شهید عجمیان در مناطق کم‌برخوردار با کمک دانش‌آموزان، نیروهای دانشجویی و دانش‌آموزی بسیج با خرید شش میلیارد تومان رنگ توسط اداره‌کل نوسازی مدارس، کلاس‌های درس مدارس شاداب‌سازی و زیباسازی شدند و بیش از هفت هزار رویه و کفی صندلی به مدارس داده شد.

وی با بیان اینکه ۵۰۰۰ بسته لوازم‌التحریر با حمایت آموزش وپرورش و بنیاد برکت بین مدارس توزیع شد، خاطرنشان کرد: از اعتبار تخصیص یافته به استان در حوزه محرمیت‌زدایی، ۷۰ میلیارد تومان به مدارس چهارمحال و بختیاری تخصیص داده شد.

انتهای پیام

نظر شما