شناسهٔ خبر: 37381188 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آئین ویژه گرامیداشت شهادت سردار سلیمانی در کرمان برگزار شد

کرمان - ایرنا - آئین ویژه گرامیداشت شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی امروز شنبه در محل حسینیه ثارالله کرمان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آئین ویژه گرامیداشت شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حضور پرشور مردم عزادار کرمان برگزار شد و بسیاری از همرزمان، دوستداران و عزاداران در این آئین حضور داشتند. 

مردم کرمان در فراق فرزند رشید اسلام و دیار کریمان، به عزاداری و قرائت زیارت عاشورا پرداختند.

مردم کرمان، همشهریان سردار سلیمانی، از روز گذشته تاکنون در سوگ سردار دلها سنگ تمام گذاشته اند و با حضور گسترده در آئین های عزای این شهید گرانقدر به همت جانانه اش برای دفاع از کشور و ولایت احسنت گفتند.

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، آن شهید زنده در تعبیر رهبری، امروز نیز از فراز آسمان شاهد است که مردم ایران، جهان اسلام و تمامی آزادی خواهان جهان به او اقتدا کرده اند و راهش را ادامه خواهند داد.

حسینیه ثارالله کرمان که در دوان دفاع مقدس یکی از مراکز اصلی در اعزام و بدرقه رزمندگان بوده و خاطرات بسیاری از رشادت های فرزندان این سرزمین دارد.

سردار سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» فرمانده قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه «ابو مهدی مهندس» جانشین فرمانده الحشد الشعبی و جمعی از همراهان، بامداد روز جمعه زمانی که با ۲ خودرو از فروگاه بین‌المللی بغداد خارج شدند، توسط نیروهای تجاوزگر آمریکا هدف قرار گرفتند و هر ۲ شهید شدند.

حاج قاسم سلیمانی در سال ۱۳۳۵ در روستای قنات ملک شهرستان رابر از توابع استان کرمان متولد شد و  پس از پیروزی انقلاب  اسلامی در ۱۳۵۷ و تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به این نهاد پیوست.

وی در طول جنگ ایران و عراق، فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان بود.

نظر شما