شناسهٔ خبر: 67936791 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس اورژانس آذربایجان‌غربی خبر داد

انتقال دو عضو پیوندی از ارومیه به تهران توسط اورژانس هوایی

المیرا عسگری زاده

رئیس اورژانس آذربایجان غربی گفت: قلب و کبد اهدایی توسط اورژانس هوایی از ارومیه به تهران منتقل شد.

صاحب‌خبر -

 فرزین رضازاده با اعلام این خبر گفت: ظهر امروز دوشنبه، ۸ مرداد ۱۴۰۳ با انجام هماهنگی میان سازمان اورژانس کشور، تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی استان، اورژانس هوایی تهران و اورژانس آذربایجان غربی تیم جراحی برای انتقال قلب و کبد بیمار مرگ مغزی ۱۶ ساله با جت فالکون اورژانس کشور از تهران به ارومیه پرواز کرد.

وی افزود: جراحی جداسازی قلب و کبد این بیمار در بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه انجام شد و بلافاصله دو عضو پیوندی با همکاری اورژانس ارومیه و اورژانس هوایی تهران و جت فالکون اورژانس کشور در سریعترین زمان ممکن به فرودگاه مهرآباد تهران و از آنجا با بالگرد به بیمارستان های مربوطه برای پیوند انتقال داده شد.

مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان با تقدیر از خانواده این جانبخش ۱۶ ساله برای اهدای عضو ادامه داد: قلب این نوجوان ۱۶ ساله برای پیوند به کودک ۹ ساله به بیمارستان قلب شهید رجائی تهران منتقل و موجب حیات دوباره این کودک شد.

رضازاده یادآور شد: کبد این جانبخش نیز برای پیوند به یک بیمار دیگر اهدا شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اورژانس آذربایجان غربی به نقل از کوردیناتور پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی استان، کلیه‌های این جانبخش هم در ارومیه به دو بیمار نیازمند کلیه اهدا شد که با اهدای عضو این نوجوان ۱۶ ساله مرگ مغزی، ۴ نفر از هموطنان به زندگی طبیعی خود بازگشتند.

انتهای پیام

نظر شما