شناسهٔ خبر: 37378661 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کرمان، میزبان میهمانی از سراسر دنیا برای تشییع پیکر سردارسلیمانی

مسئول کمیته مراسم ستاد تشییع سردار سلیمانی گفت: سه روز دیگر میهمانانی ازسراسر دنیا برای تشیع پیکر مطهر سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی به کرمان خواهند آمد.

صاحب‌خبر -

مهدی صدفی، مسئول کمیته مراسم ستاد تشییع سردارشهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان درگفت و گو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان گفت: دراستان کرمان ستادی با ۱۵ کمیته تشکیل شده است که وظیفه برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری سردار حاج قاسم سلیمانی را برعهده دارند تا تمام مردم بتوانند در برنامه‌ها شرکت کنند.

او افزود:مقدمات و برنامه ریزی‌های صحیح و لازم برای اسکان و پذیرایی برای حضور اقشار مختلف مردم اندیشیده شده است.

صدفی تصریح کرد: درروزتشیع علاوه برمیهمانان داخلی، استانی و شهر‌های مختلف استان، میهمانانی از خارج از کشور حضور دارند که با تشکیل این کمیته همه جوانب و تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

مسئول کمیته مراسم ستاد تشییع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان گفت: برای ایاب و ذهاب مردم در شهرستان‌های استان توسط فرمانداران و ائمه جمعه ستادی تشکیل خواهد شد و تصمیماتی برای حضور به موقع مردم در این مراسم نیز گرفته خواهد شد.

صدفی با اشاره به بهسازی بیت الزهرا کرمان، مکان برگزاری مراسمات ایام فاطمیه ازسوی سردارشهید سلیمانی، گفت: این مکان اکنون تنها قریب به ۲ هزار نفر گنجایش مراسم را دارد وفضای فعلی کافی نیست که اگر بخواهیم کار ساخت و سازراتعطیل کنیم دو هفته کار به تعویق می‌افتد و مراسم فاطمیه دوم که هر ساله سردار میزبان مردم در بیت الزهرا بودند به موقع انجام نخواهد شد.

او بیان د اشت:امسال مراسم فاطمیه دوم را انشالله با حضور خانواده سردار و اقشار مختلف مردم طبق رسم دیرینه و هرساله سرداربرگزار می‌کنیم.

آئین وداع با پیکر مطهر سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه دوشنبه شانزدهم دی ماه در مصلی بزرگ امام علی (ع) شهر کرمان برگزار می‌شود.

مراسم تشیع و تدفین این شهید والا مقام روز سه شنبه ۱۷ دی ماه از ساعت ۷ و نیم صبح از میدان آزادی تا گلزار شهداء کرمان برگزار می‌شود.

سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال ۱۳۳۵ در شهرستان رابُر از توابع کرمان به دنیا آمد و پس از عمری مجاهدت بامداد امروز در حمله بالگرد‌های آمریکایی به شهادت رسید.
انتهای پیام/ح

نظر شما