شناسهٔ خبر: 37307580 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

تريبون

صاحب‌خبر -

 بانک مرکزي اعلام کرد

شرط جديد براي افتتاح حساب بانکي از خرداد 99

بر اساس بخشنامه بانک مرکزي از سوم خرداد 99 سرويس برخط سامانه سياح راه‌اندازي مي‌شود و افتتاح هرگونه حساب در بانک‌ها و موسسات اعتباري منوط به دريافت شماره پيگيري از سامانه سياح خواهد بود.

به گزارش مهر، بانک مرکزي در بخشنامه‌اي اعلام کرده است که بانک مرکزي بر اساس تکاليف مقرر در بند ب ماده 2 آئين نامه مستندسازي وجوه در کشور و ماده 19 قانون نحوه اجراي محکوميت‌هاي مالي، موظف به راه‌اندازي سامانه حساب‌هاي مشتريان و ارائه فهرست کليه حساب‌هاي محکومين در بانک‌ها و مؤسسات مالي و اعتباري به مراجع قضائي شده است. بر اين اساس و پيرو بخشنامه شماره 97.130963 مورخ 1397.04.23 در خصوص ارسال اطلاعات حساب‌هاي موجود به سامانه سياح (فاز دوم) به استحضار مي‌رساند مستند فني سامانه در درگاه خدمات الکترونيک بانک مرکزي به آدرس portal.pbn.net جهت ايجاد زيرساخت‌هاي لازم درج شده است.

رئيس مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي ؛
مصالح بي کيفيت بلاي جان اقشار متوسط کشور

رئيس مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي با اشاره به افزايش قيمت مصالح ساختماني گفت: اين اتفاق سبب افزايش استفاده از مصالح بي کيفيت در ساخت مسکن اقشار متوسط را افزايش مي دهد.به گزارش خبرنوين، محمد شکرچي زاده در دومين کنفرانس و نمايشگاه بين المللي صنعت ساخت با بيان اينکه اين صنعت از نظر ايجاد اشتغال و گردش مالي جزو صنايع برتر محسوب مي‌شود، گفت: رشد يا عدم رشد اقتصادي رابطه دوسويه با صنعت ساختمان دارد.

افزود: امروز با رکود اقتصادي مواجهيم که بر ساخت و ساز خصوصي سايه انداخته همچنين کمبود بودجه عمراني ساخت و ساز دولتي را تحت تأثير قرار داده است و هزاران پروژه نيمه تمام در سطح کشور باقي مانده است.

رئيس مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي چالش ديگر صنعت ساخت را افزايش قيمت مصالح ساختماني عنوان و اظهار کرد: اين اتفاق سبب افزايش نگراني براي استفاده از مصالح بي کيفيت براي ساخت و ساز خصوصاً ساخت مسکن براي اقشار متوسط شده است.شکرچي زاده از ديگر چالش‌هاي اين صنعت را فرار مغزها در بخش نيروي انساني متخصص در حوزه ساخت و ساز دانست و گفت: همچنين چالش مصرف انرژي در ساختمان‌ها باقي مانده که دو تا سه برابر مقدار متوسط جهاني است. عدم توجه به مصرف انرژي به شکاف عدالت بين نسلي منجر خواهد شد.رئيس مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي استفاده از ظرفيت صنعتي سازي ساختمان را يادآور شد و ادامه داد: پس از ويرايش جديد مبحث 11 مقررات ملي ساختمان صنعتي سازي مي‌تواند به عنوان راهکاري براي برون رفت از رکود صنعت ساخت باشد.وي خاطرنشان کرد: توجه به نوسازي بافت‌هاي فرسوده و رفع حاشيه نشيني از ديگر برنامه‌هاي وزارت راه و شهرسازي است که اخيراً تخصيص‌هاي خوبي از نظر منابع مالي براي اين موضوع در نظر گرفته شده اما براي دستيابي به راهکار عملي آن، نياز به اقدامات تخصصي داريم.

قيمت خريد اوراق براي وام‌هاي 140 و 240 ميليوني

با 20 ميليون وام 240 ميليوني بگيريد

با موافقت شوراي پول و اعتبار، سقف تسهيلات ساخت و خريد مسکن از محل اوراق گواهي حق تقدم افزايش يافت و وام انفرداي مسکن در تهران به 140 ميليون و براي زوجين به 240 ميليون تومان رسيد. بر اين اساس زوجين تهراني براي تهيه وام 240 ميليوني مسکن و جعاله بايد 20 ميليون و 160 هزار تومان هزينه کنند و مجردهاي تهراني هم براي دريافت وام 140 ميليوني مسکن و جعاله بايد 11 ميليون و 560 هزار تومان بپردازند.

به گزارش ايسنا، چهارم دي ماه شوراي پول و اعتبار با افزايش سقف تسهيلات مسکن از محل اوراق موافقت کرد. بر اين اساس، در تهران سقف تسهيلات انفرادي مسکن 100 ميليون تومان و براي زوجين 200 ميليون تومان تعيين شده است. در مراکز استان‌ها و شهرهاي بالاي 200 هزار نفر جمعيت سقف تسهيلات انفرادي 80 و زوجين 160 ميليون تومان و در ساير مناطق شهري (شهرهاي با جمعيت 200 هزار نفر و کمتر) سقف تسهيلات انفرادي 60 و زوجين 120 ميليون تومان اعلام شده است. پيش از اين سقف وام در تهران در حالت انفرادي 60 و براي زوجين 100 ميليون تومان بود که با وام جعاله قابليت افزايش تا 120 ميليون تومان را داشت.بر اين اساس، امتياز تسهيلات مسکن در سال جاري بين 40 تا 42 هزار تومان متغير است.

برچسب‌ها:

نظر شما