شناسهٔ خبر: 37270953 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:

اختصاص سهمیه بنزین ویژه سفرهای نوروزی پیگیری می شود

مونسان از پیگیری برای اختصاص سهمیه بنزین ویژه سفرهای نوروزی خبر داد و گفت: امیدواریم با برنامه ریزی برای سال آینده طرح «تعطیلات زمستانه» اجرایی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، « علی اصغر مونسان» امروز (9 دی) در حاشیه بازدید از باغ و عمارت جهانی اکبریه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان خراسان جنوبی سرشار از ظرفیت ها و بناهای تاریخی است و می تواند یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری در حوزه تاریخی و فرهنگی باشد.

 

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به تنوع آب و هوایی در خراسان جنوبی، گفت: اکوتوریسم در این استان می تواند از موضوعات مهم برای سرمایه گذاری باشد.

 

مونسان به صنایع دستی فاخر در استان خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: در این استان برای جذب گردشگر پتانسیل های بسیار زیادی وجود دارد البته باید در زمینه معرفی ظرفیت های خراسان جنوبی بسیار بیشتر تلاش شود تا توجه گردشگران داخلی و خارجی به این استان جلب شود.

 

وی با تاکید بر لزوم توسعه فضاهای اقامتی در خراسان جنوبی، ادامه داد: متاسفانه هتل های با ستاره بالا در این استان وجود ندارد اما می توان با وجود بناهای تاریخی بالا در خراسان جنوبی، بوتیک هتل ها را راه اندازی و تجهیز کرد.

 

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه راه اندازی بوتیک هتل ها یک راه میانبر برای جبران کمبود فضاهای اقامتی با درجه بالا در خراسان جنوبی است، بیان کرد: در این زمینه با حمایت می شود تا موضوع بوتیک هتل ها در خراسان جنوبی سرعت بگیرد و به عنوان پایلوت کشوری مطرح شود.

 

مونسان عنوان کرد: معانت صنایع دستی کشور برای صنایع دستی خراسان جنوبی نیز اعتباری را اختصاص خواهد داد برای اینکه از پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به صنعتگران پشتیبانی کند.

 

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان صنایع دستی خراسان جنوبی در بحث مارکت و بازاریابی مشکل دارند، افزود: در قالب طرح تجارت سازی تلاش کرده ایم که صنایع دستی را از حالت فله فروشی به سمت برند فروشی که ارزش افزوده بسیار بالایی ایجاد می کند، هدایت کنیم و در زمینه بسته بندی و طراحی مبتنی بر سلیقه مشتری نیز کار کرده ایم.

 

 وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قول مساعد داد تا به خراسان جنوبی در بحث بازاریابی صنایع دستی کمک کند تا مشکلاتشان مرتفع شود.

 

مونسان با تاکید بر اینکه ایام نوروز مردم نیاز به سفر دارند، گفت: باید یک سهمیه ویژه بنزین برای سفرهای نوروزی در نظر گرفته شود و در بازگشت از خراسان جنوبی از دولت درخواست می کنم که این سهمیه ویژه بنزین سفرهای نوروزی را اختصاص دهند و مطمئن هستیم این اتفاق خواهد افتاد.

 

وی با اشاره به آلودگی هوا در کلان شهرها و اعمال تعطیلات پراکنده در مدارس، ادامه داد: وزارت گردشگری حدود دو سال پیش موضوع تعطیلات زمستانه را مطرح کرد تا پنج روز در نیمه دوم دی ماه تعطیلات مدارس را داشته باشیم که ظرفیت های گردشگری خوبی به ویژه در استانهای جنوبی با این تعطیلات فراهم می شد اما این طرح جدی گرفته نشده است.

 

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: امیدواریم برای سال آینده به صورت کار سازماندهی شده و برنامه ریزی شده این تعطیلاتی که برای آلودگی ها در کلان شهرها اتفاق می افتد را تبدیل به یک مزیت کنیم تا هم موجب کاهش آلودگی و هم بهره اقتصادی برای کشور ایجاد کنیم.

 

مونسان از تلاش برای هدایت تورهای گردشگری  در قالب آژانس‌های گردشگری به سمت استان خراسان جنوبی خبر داد و گفت: طرح احداث بازارچه‌های دائمی صنایع دستی شروع شده است که در این طرح به  یک نمایشگاه دائمی در هر شهر ایجاد می شود.

 

وی ادامه داد: در تمامی سایت‌های تاریخی مرکز کشور آمادگی داریم غرفه‌هایی را به صورت موقت در اختیار هنرمندان صنایع دستی استان خراسان جنوبی قرار دهیم.

 

 

نظر شما