شناسهٔ خبر: 37268649 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:

راه اندازی بوتیک هتل ها در خراسان جنوبی تقویت شود

مونسان گفت: با توجه به وجود خانه های تاریخی زیاد و گردشگری پراکنده در خراسان جنوبی باید راه اندازی بوتیک هتل ها در این استان تقویت شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علی اصغر مونسان» امروز (9 دی) در بازدید از باغ و عمارت جهانی اکبریه اظهار کرد: در حوزه گردشگری با توجه به اینکه در خراسان جنوبی خانه های تاریخی زیاد و گردشگری پراکنده است تقویت راه اندازی بوتیک هتل ها در دستور کار قرار گیرد.

 

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه راه اندازی بوتیک هتل ها در تهران شروع کرده ایم که جریان جدیدی می شود، افزود: این هتل ها بسیار پر مشتری است و می تواند جبران نداشتن هتل های ستاره بالا را در استان پر کنند.

 

مونسان با تاکید بر اینکه بوتیک هتل ها میزان سرمایه گذاری آن پایین است، ادامه داد: بوتیک هتل ها همانند اقامتگاه های بومگردی می تواند یک جریان عامه شود تا گروه های متوسط به پایین جامعه هم در این زمینه سرمایه گذاری کنند.

 

وی با بیان اینکه بوتیک هتل به واسطه محدود بودن تعداد اتاق‌ها و طراحی داخلی فوق العاده‌ای که دارد به راحتی می‌تواند تجهیزات و امکانات یک هتل ستاره‌دار را فراهم آورد، بیان کرد: بوتیک هتل ها به لحاظ زیبایی و کارکرد به اندازه هتل های چندستاره کشش برای جذب مسافران و گردشگران دارد.

 

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به لزوم حمایت از بازاریابی و فروش صنایع دستی استان، عنوان کرد: این آمادگی وجود دارد که صنایع دستی خراسان جنوبی در بازارچه سعدآباد، نیاوران و برج میلاد تهران ارائه شود.

 


وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای سفری دو روزه صبح امروز وارد استان خراسان جنوبی شد. در این سفر چندین پروژه شامل اقامتگاه بوم گردی افتتاح و بازارچه های صنایع دستی در نقاط مختلف استان کلنگ زنی خواهد شد.

 

مونسان در این سفر از باغ و عمارت جهانی اکبریه و خانه شریف شهرستان های بیرجند، قنات بلده فردوس، بافت تاریخی اصفهک، باغ گلشن و کاروانسرای جوخواه طبس بازدید می کند.

 

نظر شما