شناسهٔ خبر: 37270484 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ایجاد بیش از ۲ هزار اقامتگاه بومگردی در کشور/احداث بوتیک‌هتل گامی در توسعه گردشگری

وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اعلام اینکه تاکنون بالغ‌بر دو هزار اقامتگاه بومگردی در سطح کشور ایجاد شده است، گفت: در جریان جدید به سمت احداث بوتیک هتل‌ها رفته‌ایم زیرا بوتیک هتل‌ها می‌تواند جبران نداشتن هتل‌های ستاره بالا باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی‌اصغر مونسان وزیر میراث فرهنکی، صنایع‌دستی و گردشگری طی سفری دو روزه به‌منظور بازدید از مزیت‌ها و پتانسیل های خراسان‌جنوبی در حوزه صنایع‌دستی، میراث فرهنگی و گردشگری به این استان سفر کرد.

وی صبح امروز در بازدید از باغ جهانی اکبریه بیرجند، اظهار داشت: بوتیک هتل‌ها یکی از ظرفیت‌های مهمی است که می‌تواند به توسعه گردشگری در خراسان‌جنوبی کمک کند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بیان داشت: با توجه به اینکه خراسان‌جنوبی دارای خانه‌های تاریخی زیادی است و از طرفی جاذبه‌های گردشگری آن پراکنده است احداث بوتیک هتل‌ها کشش زیادی در این استان خواهد داشت.

مونسان بر ضرورت احداث بوتیک هتل‌ها در خراسان‌جنوبی تأکید کرد و بیان داشت‌: این بوتیک‌ها می‌تواند جای خالی هتل‌ها را پر کند و ظرفیتی برای توسعه گردشگری استان باشد.

وی احداث بوتیک هتل‌ها را یکی از جریان‌های جدید همانند بوم‌گردی در بخش گردشگری عنوان کرد و افزود: احداث این نوع هتل‌ها نیازمند سرمایه‌گذاری بالا نیست و به لحاظ زیبایی و کارکرد نیز به‌اندازه هتل‌های چند ستاره کشش خواهد داشت.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اعلام اینکه تاکنون بالغ‌بر دو هزار اقامتگاه بومگردی در سطح کشور ایجاد شده است، اضافه کرد: در جریان جدید به سمت احداث بوتیک هتل‌ها رفته‌ایم زیرا بوتیک هتل‌ها می‌تواند جبران نداشتن هتل‌های ستاره بالا باشد.

مونسان همچنین به فروش صنایع‌دستی استان خراسان‌جنوبی اشاره و مطرح کرد: باید به فروش صنایع‌دستی استان کمک شود و به‌منظور فروش صنایع‌دستی استان بازارچه‌های واقع در برج میلاد، سعدآباد و نیاوران در اختیار هنرمندان این استان قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین اداره کل میراث فرهنگی استان باید غرفه دائمی صنایع‌دستی را در مرکز کشور تهیه و در اختیار هنرمندان استان قرار گیرد.

گفتنی است وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قرار است در این سفر دو روزه ضمن بازدید از باغ و عمارت جهانی اکبریه، از خانه تاریخی شریف بیرجند بازدید و پس از آن در راهپیمایی گرامیداشت ۹ دی شرکت کند.

وی پس از آن راهی شهرستان فردوس می‌شود و ضمن بازدید از قنات بلده و اقامتگاه‌های بومگردی این شهر، به طبس سفر خواهد کرد و پس از زیارت حرم مطهر امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) ، از بافت تاریخی اصفهک دیدن کند.

وزیر میراث فرهنگی در دومین روز از سفر به خراسان‌جنوبی از باغ گلشن و کاروانسرای جوخواه طبس بازدید خواهد کرد و پس از آن از فرودگاه طبس، عازم تهران خواهد شد.

انتهای پیام/3403/ج/ی

نظر شما