شناسهٔ خبر: 37045735 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

هفتمین شهر لیبی علیه «حفتر» اعلام بسیج عمومی کرد

همزمان با شدت گرفتن درگیری‌ها در طرابلس پایتخت لیبی، هفتمین شهر این کشور علیه نیروهای تحت امر ژنرال «خلیفه حفتر» اعلام آمادگی کرد.

صاحب‌خبر -

العالم- لیبی

شورای عالی شهر الزنتان در غرب لیبی در بیانیه‌ای از آماده‌باش و بسیج عمومی برای دفاع از طرابلس خبر داد.

در این بیانیه آمده است که از تصمیمات شجاعانه و ملی شهرها و قبایل مختلف کشور در خصوص آماده‌باش و بسیج عمومی و نیز استفاده از تمامی امکانات نظامی و غیرنظامی برای مقابله با تجاوز به طرابلس و ریشه‌کنی آن، حمایت می‌کنیم.

پیش از این شهرهای مصراته، کابا، زلیتن، الخمس، مسلاته و الزاویه نیز برای مقابله با نیروهای حفتر اعلام آمادگی کردند.

بنابر گزارش وبگاه «الخلیج اونلاین»، شهر الزنتان در بیانیه خود آورده است که این شهر با تمامی امکانات نظامی، غیرنظامی، اجتماعی و نمایندگان مجلس و غیره از همان روز نخست تجاوز به طرابلس، اعلام آمادگی کرده و برای این منظور همه امکانات نظامی و غیرنظامی، رهبران نظامی و سیاسی را بکار گرفته است.

از سوی دیگر «لوئیجی دی مایو» وزیر خارجه ایتالیا امروز سه‌شنبه در تلاش برای آرام کردن اوضاع در لیبی به این کشور سفر کرده است.

وزیر خارجه ایتالیا قرار است با «فائز السراج» رئیس دولت وفاق ملی لیبی در طرابلس دیدار و پس از آن برای دیدار با حفتر به شهر بنغازی برود.

از سوی دیگر برخی رسانه‌های ترکیه امروز از اعزام تعدادی از نیروهای ترکیه‌ای به طرابلس برای مشارکت در نبرد علیه نیروهای حفتر هبر دادند.

به نقل از وبگاه «النشره»، رسانه‌های ترکیه امروز همچنین گزارش کردند که آنکارا یک پایگاه نظامی در طرابلس احداث خواهد کرد و احتمال آن می‌رود که السراج ۲۰ فوریه آینده برای اعزام نیروهای ترکیه‌ای به طرابلس درخواست کند و امکان دارد با شدت گرفتن تنش‌ها در لیبی، این تاریخ تغییر کند.

هفته گذشته پس از گذشت هشت ماه از شکست نیروهای تحت امر حفتر در حمله به طرابلس، حفتر مدعی شد که نیروهای او حملات گسترده علیه طرابلس آغاز می‌کنند.

فارس

برچسب‌ها:

نظر شما