شناسهٔ خبر: 67818308 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک رسانه صهیونیستی خبر داد؛

تلاش نتانیاهو برای خرید زمان تا اتمام دولت بایدن

تهران- ایرنا- یک رسانه صهیونیستی از تلاش نخست‌وزیر رژیم اشغالگر برای امضای توافق آتش‌بس موقت با مقاومت فلسطین خبر داد تا بتواند دوباره با روی کار آمدن رئیس‌جمهوری بعدی، حملات جنایتکارانه خود را از سربگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در گزارشی به نقل از یکی از اعضای ارشد حزب لیکود اعلام کرد که «بنیامین نتانیاهو» بیش از گذشته برای آتش بس آمادگی دارد.

این عضو حزب لیکود که خواست نامش فاش نشود، در عین حال گفت: نتانیاهو خواهان شروع آتش بس با حماس در ماه آگوست (مرداد-شهریور) تا زمان روی کار آمدن احتمالی «دونالد ترامپ» است تا بتواند با حمایت وی در مقابل ایران و حزب الله بایستد.

نتانیاهو که هم اکنون در آمریکا به سر می برد همچنین در نشستی با ۴۵ نفر از نمایندگان تشکل های یهودی این کشور اعلام کرد که متعهد به بازگرداندن اسرای صهیونیست است.

وی در عین حال، جنگ غزه را جنگی دانست که موجودیت رژیم اسرائیل به آن بستگی دارد و درباره حمله محور مقاومت به این رژیم از چند جبهه مختلف ابراز نگرانی کرد.

اگرچه همه دولت های آمریکا همواره امنیت رژیم صهیونیستی را امنیت خود دانسته و از این رژیم به شکل همه جانبه و بی قیدوشرط حمایت کرده اند اما روابط واشنگتن و تل آویو در دوره بایدن با فراز و نشیب هایی همراه بود.

نتانیاهو امیدوار است که با روی کار آمدن جمهوری خواهان و شخص ترامپ، بتواند بیش از دوره بایدن، حمایت تسلیحاتی و مالی جهت ارتکاب جنایت در غزه، دریافت کند.

به گزارش ایرنا، سفر نتانیاهو به آمریکا باعث اعتراض گروه های مختلف در سرزمین های اشغالی شد و مقامات پیشین رژیم اشغالگر و خانواده های اسرای صهیونیست به این سفر اعتراض کردند.

اخیرا، خانواده‌های اسرای صهیونیست با اشاره به آزاد نشدن اسرا بعد از ۱۰ ماه جنگ علیه غزه، سفر نخست‌وزیر رژیم اشغالگر به آمریکا را «گناهی بزرگ» اعلام کردند.

این خانواده ها در نامه ای سرگشاده، از نتانیاهو خواستند تا پیش از سفر به آمریکا برای سخنرانی در کنگره این کشور، توافق آتش‌بس با مقاومت فلسطین را امضا کند.

براساس این گزارش، ‌نتانیاهو به دعوت کنگره آمریکا، قرار است امروز چهارشنبه در این نهاد سخنرانی کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش از سفر به آمریکا، قدردانی از حمایت‌های بایدن را از جمله اهداف این سفر اعلام‌ کرد.

این نخستین سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به خارج، از زمان آغاز جنگ غزه در اوایل پائیز گذشته است.

نظر شما