شناسهٔ خبر: 36873762 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دستگاه‌های مشمول پرداخت عوارض به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تعیین شد

نمایندگان مجلس منابع درآمد پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از محل عوارض دریافتی از دستگاه‌های مختلف را تعیین کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی عصر امروز (یکشنبه) پارلمان در جریان بررسی ماده (6) لایحه دو فوریتی درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با 149 رأی موافق، 8 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 201 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بر اساس ماده 6 این لایحه عوارضی به شرح ذیل دریافت و حسب مورد به حساب شهرداری و دهیاری واریز میشود:

١- نیروی انتظامی موظف است نسبت به دریافت ده درصد( 10%) از تعرفه صدور و تمدید گذرنامه و گواهینامه رانندگی، به عنوان عوارض، اقدام و به حساب شهرداری محل واریز کند.

۲- اشخاصی که مبادرت به حمل و نقل برون شهری مسافر و فروش بلیط در داخل کشور با وسایل نقلیه هوایی، زمینی (به استثنای ریلی) و دریایی می کنند، مکلفند 5 درصد بهای بلیط را با درج در بلیط و یا قرارداد (صورت - حساب)، حسب مورد، به عنوان عوارضی شهرداری از مسافران أخذ و هر ماه حداکثر تا پانزدهم ماه بعد به حساب شهرداری مبدأ سفر واریز نمایند.

٣- کلیه خودروهای سبک و سنگین و موتور سیکلت ها مشمول عوارض سالانه، اعم از تولید داخلی یا وارداتی، حسب مورد معادل سه در هزار قیمت فروش کارخانه (داخلی) و یا سه در هزار مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی می باشند. مالکان وسایط نقلیه مکلفند عوارض سالانه هر سال را تا پایان همان سال پرداخت نمایند.

انتهای پیام/

نظر شما