شناسهٔ خبر: 36841817 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

۲۶۰ هزارنفر بیمه بیکاری دریافت می کنند

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، کریم یاوری در سفر به استان افزود: کمترین مقرری بگیران بیمه بیکاری

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، کریم یاوری در سفر به استان افزود: کمترین مقرری بگیران بیمه بیکاری متعلق به استان های ایلام، سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویراحمد و بیشترین تعداد نیز مربوط به استان های تهران، اصفهان و خراسان رضوی است.

وی اظهار داشت:‌ این نوع مقرری به کارگرانی که بدون میل و اراده از کار بیکار شوند تعلق می گیرد که تشخیص آن و تاریخ وقوع بیکاری به عهده واحدهای تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی تصریح کرد:‌ همچنین تا پایان آذرماه ۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش تولید پرداخت شده که سهم بازسازی و نوسازی بنگاهها تنها ۱۴۶ میلیارد تومان بوده و به نظر می رسد توجه بانک ها برای اعطای تسهیلات بازسازی، نوسازی و اصلاح ساختار اقتصادی ضروری است.

یاوری ادامه داد: در بنگاههای اقتصادی پرداخت مزد و حقوق کارگران از محل کار، تولید محصول و فروش تولیدات است بنابراین محصول کمی و کیفی برای کارگران حائز اهمیت می باشد و هرگونه وقفه در کار تولید و فعالیت بنگاه های اقتصادی به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

وی اضافه کرد: هرگونه تغییر یا بازسازی خط تولید، جابجایی کارگاه و ماشین آلات که به منظور کاهش وابستگی و بهینه کردن تولید در راستای سیاست اقتصادی و اجتماعی دولت صورت گیرد ، تغییر ساختار اقتصادی تلقی می شود و کارکنان این قبیل بنگاهها که به طور موقت بیکار می شوند در چهارچوب بند الف تبصره ۷ قانون بیمه بیکاری از مقرری استفاده می نمایند.

یاوری تاکید کرد: مدیران و کارفرمایان این بنگاهها موظف هستند طرح تغییر ساختار اقتصادی خود را به تصویب استانها برسانند و اسامی کارکنان مشمول که به طور موقت بیکار می شوند با مدت زمان استفاده از مقرری بیمه بیکاری را اعلام کنند تا پس از تایید و تصویب شورای عالی کار، نسبت به بیمه بیکاری این افراد اقدام شود.

انتهای پیام

نظر شما