شناسهٔ خبر: 36841375 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

۲۶۰ هزار نفر در کشور بیمه بیکاری دریافت می کنند

یاوری، با بیان اینکه ۲۶۰ هزار نفر در کشور بیمه بیکاری دریافت می کنند، افزود: این نوع مقرری به کارگرانی که بدون میل و اراده از کار بیکار شده اند، تعلق می گیرد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد و به نقل از وابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، «کریم یاوری» در سفر به استان لرستان، با بیان اینکه 260 هزار نفر در کشور بیمه بیکاری دریافت می کنند، افزود: این نوع مقرری به کارگرانی که بدون میل و اراده از کار بیکار شوند تعلق می گیرد، تشخیص آن و تاریخ وقوع بیکاری به عهده واحدهای تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

 

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفه اجتماعی عنوان داشت: کمترین مقرری بگیران بیمه بیکاری متعلق به استان های ایلام، سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویراحمد و بیشترین تعداد نیز مربوط به استان های تهران، اصفهان و خراسان رضوی است.

 

وی با بیان اینکه تا پایان آذرماه ۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش تولید پرداخت شده است، ادامه داد: سهم بازسازی و نوسازی بنگاه ها ۱۴۶ میلیارد تومان بوده و به نظر می رسد.

 

یاوری تصریح کرد: توجه بانک ها برای اعطای تسهیلات بازسازی، نوسازی و اصلاح ساختار اقتصادی ضروری است.

 

یاوری با اشاره به اینکه در بنگاهه ای اقتصادی پرداخت مزد و حقوق کارگران از محل کار، تولید محصول و فروش تولیدات است، اظهار داشت: هرگونه وقفه در کار تولید و فعالیت بنگاه های اقتصادی به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

 

وی با بیان اینکه هرگونه تغییر یا بازسازی خط تولید، جابجایی کارگاه و ماشین آلات که به منظور کاهش وابستگی و بهینه کردن تولید در راستای سیاست اقتصادی و اجتماعی دولت صورت گیرد تغییر ساختار اقتصادی تلقی می شود، گفت: کارکنان این قبیل بنگاه ها که به طور موقت بیکار می شوند در چهارچوب بند الف تبصره ۷ قانون بیمه بیکاری از مقرری استفاده می کنند.

 

نظر شما