شناسهٔ خبر: 67803018 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون هماهنگی سپاه اردبیل خبر داد؛

آغاز اعزام زائران راهیان نور اردبیل به مناطق عملیاتی شمالغرب

اردبیل- معاون هماهنگی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: از امروز تا ۱۵ شهریور شاهد عزیمت کاروان راهیان نور به مناطق شمالغرب کشور از استان اردبیل هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، جهانبخش عطایی عصر سه‌شنبه در مراسم بدرقه اولین کاروان راهیان نور به مناطق شمال‌غرب در اردبیل، اظهار کرد: این زائران در قالب هشت اتوبوس و به تعداد ۲۸۰ نفر راهی مناطق عملیاتی شمال‌غرب شدند تا با فضای سلحشوری و جانفشانی رزمندگان اسلام در این مناطق عملیاتی بیشتر آشنا شوند.

وی حرکت معنوی و ارزشی راهیان نور را حرکتی بر محور تبعیت از سیره و سلوک شهدا و ایثارگران عنوان کرد و گفت: ما به تقویت و توسعه فرهنگ جهاد و شهادت نیاز داریم و نسل آینده باید بیشتر با غنا و محتوای این گنجینه عظیم آشنا شوند.

معاون هماهنگی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل تصریح کرد: قرار است تا ۱۵ شهریورماه بیش از هفت هزار نفر بسیجی در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف در قالب راهیان نور به مناطق عملیاتی شمال‌غرب عزیمت کنند تا از برنامه‌های تدارک دیده شده، بهره‌مند شوند.

عطایی به تقارن این برنامه با ماه محرم و صفر اشاره کرد و افزود: در کنار قرائت زیارت عاشورا، در این برنامه سعی بر این است تا عزاداری و مداحی نیز انجام و حضور در آئین‌های سنتی و معنوی مناطق شمال‌غرب در عزاداری سیدالشهدا (ع) نیز به نمایش گذاشته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: همکاران ما در استان آذربایجان غربی برنامه علمداران ولایت را برای زائران راهیان نور در نظر گرفتند تا در بستر این برنامه فرهنگی و هنری بتوانند نوجوانان و جوانان را بیشتر با آسیب‌های فضای مجازی و در نقطه مقابل فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت آشنا کنند.

معاون هماهنگی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل اضافه کرد: بازدید از یادمان‌های شهدا و حضور در آئین‌های فرهنگی، هنری، مذهبی و اخلاق‌محور نیز از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در این حرکت معنوی عظیم است.

نظر شما