شناسهٔ خبر: 36753432 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تشکیلات خودگردان فلسطین: ساخت و سازهای جدید اسرائیل در الخلیل نتیجه موضع آمریکا است

71588

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین تصمیم مقامات رژیم صهیونیستی برای ساخت و سازهای جدید در مرکز شهر "الخلیل" در کرانه باختری را محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری "وفا" فلسطین، ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد: تصمیم اخیر اسرائیل در خصوص ساخت دو محله جدید یهودی نشین در قلب شهر "الخلیل"، نخستین نتیجه ملموس موضع دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا درخصوص "قانونی دانستن" شهرک‌سازی است و این اقدام مقدمه‌چینی برای الحاق اراضی فلسطینی است.

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین با صدور بیانیه‌ای از جامعه جهانی خواست تا جهت توقف اینگونه اقدامات اسرائیل، فورا وارد عمل شود و گام‌های ملموسی را در مقابله با این تنش اسرائیل بردارد.

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه خود تاکید کرد: تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی تنها راه‌ برای برقراری امنیت، صلح و ثبات در منطقه است.

نفتالی بنت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز یکشنبه با صدور دستوری، آغاز اجرای پروژه ساخت یک محله جدید متعلق به شهرک‌نشینان در مرکز شهر الخلیل در نزدیکی حرم ابراهیمی و جنوب کرانه باختری را اعلام کرد.

طبق گزارش رسانه‌های اسرائیل، بنت با آغاز ساخت یک محله یهودی دیگر در بازار عمده‌فروشی شهر الخلیل موافقت کرد.

در همین راستا، تیسیر ابو سنینه، شهردار شهر الخلیل نسبت به خطرات این تصمیم هشدار داد و تصریح کرد: این تصمیم اوضاع در منطقه را شعله‌ور خواهد کرد و وضعیت را به سمت حالت انفجار سوق خواهد داد.

ابو سنینه تاکید کرد: الخلیل بنا به دستورات رهبری فلسطین تمامی توان و تلاش خود را برای ناکام گذاشتن و شکست این تصمیم و حمایت و حفاظت از اراضی فلسطین و املاک و دارایی‌های ملت آن و حضورشان در اراضی خود به کار خواهد گرفت.

مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا ۱۸ نوامبر اعلام کرد، شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری "قانونی" است در حالی که شورای امنیت به دلیل این که این شهرک‌سازی‌ها در خاک فلسطین صورت گرفته‌ آنها را غیرقانونی می‌داند.

انتهای پیام

نظر شما