شناسهٔ خبر: 67565665 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

واکنش خشم‌آلود جناح راست افراطی فرانسه به پیروزی چپگرایان در انتخابات پارلمانی

جوردن باردلا رئیس حزب راست افراطی «اجتماع ملی» فرانسه ائتلاف احزاب چپ و میانه‌رو در انتخابات زودهنگام پارلمانی را «ائتلاف رسوایی» نامید و در واکنش به پیشتازی آنها در دور دوم این انتخابات گفت که کشور «به دست چپ‌های افراطی افتاد.»

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، باردلا یکشنبه شب در جمع هواداران خود ضمن اشاره به افزایش کرسی‌های اجتماع ملی و این «پیشرفت بسیار مهم در تاریخ این حزب» اظهار کرد: این گونه ائتلاف‌های انتخاباتی، فرانسه را به آغوش چپ‌های افراطی انداخت.

وی با حمله لفظی به امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه گفت: مکرون پس از فلج کردن نهادهای ما اکنون کشور را به سمت بلاتکلیفی و بی‌ثباتی سوق داده است. در نتیجه، وی مردم را از گونه پاسخ به مشکلات روزانه محروم کرد.

باردلا تاکید کرد که اجتماع ملی در جایگاه اپوزیسیون فعالیت‌های خود را علیه دولت افزایش خواهد داد.

آمار اولیه و نتایج نظرسنجی‌ها پس از رای‌گیری روز یکشنبه حاکی است که اجتماع ملی بر خلاف دور اول انتخابات، این بار در جایگاه سوم قرار گرفته و ائتلاف چپگرای جبهه جدید مردمی با کسب کرسی‌های بیشتر در جایگاه اول قرار گرفته است.

همچنین ائتلاف میانه‌روها که حول مکرون شکل گرفته بود در جایگاه دوم ایستاده است. با این حال، هیچ یک از ائتلاف‌ها نتوانسته‌اند اکثریت مطلق پارلمان را به دست آوردند.

کاخ الیزه یکشنبه شب در بیانیه‌ای گفت که مکرون در حال تحلیل و بررسی نتایج انتخاباتی است و منتظر می‌ماند تا تصویر کاملی از نتایج به دست آید و پس از آن تصمیم‌های لازم را اتخاذ خواهد کرد.

این بیانیه افزود: رئیس جمهور به عنوان ضامن نهادهای ما، به انتخاب مردم فرانسه احترام می‌گذارد.

برچسب‌ها:

نظر شما