شناسهٔ خبر: 36724790 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تلاش «اباذری» برای کسب مدال برنز؛

«گنج‌زاده» فینالیست لیگ کاراته‌وان مادرید شد

تهران- ایرنا- بهترین کاراته‌کای سنگین وزن جهان در سال ۲۰۱۹ میلادی به فینال لیگ کاراته‌وان مادرید راه یافت.

صاحب‌خبر -

هفتمین و آخرین مرحله لیگ برتر کاراته وان در سال ۲۰۱۹ میلادی از روز گذشته با حضور ۷۳۷ کاراته‌کا در مادرید اسپانیا آغاز شد و تا یکشنبه ادامه دارد.

تیم ایران در ۲ بخش زنان و مردان در این رویداد که دارای امتیاز رنکینگ فدراسیون جهانی به‌منظور کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ است؛ حضور دارد.

امروز(شنبه) و در وزن به اضافه ۸۴ کیلوگرم، «سجاد گنج‌زاده» بهترین کاراته‌کای سنگین وزن جهان در سال ۲۰۱۹ پس از استراحت در دور نخست مقابل «مارکوس مارتینز» از اسپانیا و  «آنجلو کاسیچ» از کرواسی به برتری رسید.

وی سپس مقابل «کاگاوا» از ژاپن به پیروزی چهار بر دو دست یافت و راهی نیمه نهایی شد. گنج‌زاده در این مرحله از سد « «رودریگو روخاس» از شیلی گذشت و فینالیست شد.

گنج‌زاده، فردا برای کسب نشان طلا با «دنیلسون جاکوت» از فرانسه مبارزه می‌کند.

در همین وزن، «صالح اباذری» برابر رقیبانی از لتونی و آمریکا به برتری دست یافت و در ادامه، «گوگیتا آرکانیا» نماینده پرافتخار گرجستان را سه بر صفر تسیلم کرد.

جوان شایسته کاراته ایران در مرحله نیمه‌نهایی مقابل، «دنیلسون جاکات» از فرانسه با وجود تلاش فراوان با حساب سه بر دو شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.

با این اوصاف، وی فردا (یکشنبه) در دیدار رده‌بندی برای کسب مدال برنز به مصاف «مهدی عاشوری» دیگر نماینده کشورمان که با هزینه شخصی در مسابقات شرکت کرده است، روی تاتامی خواهد رفت.

«ذبیح‌الله پورشیب» در وزن منهای ۸۴ کیلوگرم مردان، پس از اسراحت در دور نخست برابر «توماس کوزا» از اسلواکی و «هیلو هرناندز» از پرتغال را شکست داد.

کاپیتان تیم ایران در ادامه برابر «دنیار یولداشف» از قزاقستان با حساب دو بر صفر شکست خورد، اما با صعود نماینده قزاقستان به فینال، پورشیب راهی گروه بازنده‌ها شد.

وی سپس مقابل «کنجی گریلون» از فرانسه به برتری سه بر یک دست یافت و به دیدار رده‌بندی رسید تا فردا برای کسب مدال برنز با «عبدالله‌اوف» از جمهوری آذربایجان دیدار کند.

در بخش زنان و در وزن به اضافه ۶۸ کیلوگرم، «حمیده عباسعلی» ابتدا استراحت داشت و در ادامه رقیبانی از هلند و آلمان را مغلوب کرد، اما سپس به حریفی از یونان باخت و به جدول شانس مجدد رفت.

عباسعلی در جدول شانس مجدد برابر «املیا هاروی» از انگلیس با  حساب پنج بر صفر برنده شد و به به دیدار رده‌بندی رسید تا برای رسیدن به نشان برنز با «آیاکو سایتو» ار ژاپن روبه‌رو شود.

در وزن منهای ۶۱ کیلوگرم زنان، «رزیتا علیپور» در گام نخست برابر «گوجیرو یوکی» از ژاپن با حساب سه بر دو شکست خورد و حذف شد.

روز گذشته نیز، «امیر مهدی‌زاده» به فینال وزن منهای ۶۷ و «علی‌اصغر آسیابری» به دیدار رده‌بندی وزن منهای ۷۵ کیلوگرم رسیدند.

نظر شما