شناسهٔ خبر: 36673622 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دریادار خانزادی

گسترش دامنه فعالیت های نیروی دریایی در دریای سرخ

فرمانده نیروی دریایی ارتش از گسترش محدوده فعالیت های نیرو دریایی در دریای سرخ، با حضور دو ناو گروه خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس، فرمانده نیروی دریایی ارتش در با اشاره به برخی نا امنی ها از جمله چندحمله به نفتکشها و دزدی های دریایی در دریای سرخ ، از گسترش محدوده فعالیت های نیرو دریایی در دریای سرخ، با حضور دو ناو گروه خبر داد.
الحاق ناوشکن دنا و یک ناو‌ِ مین‌شکار به نیروی دریایی تا پایان سال
دریادار خانزادی با اشاره به شیطنت های آمریکائی ها در خلیج فارس گفت: با اقتدار ایجاد شده در کشور، آنها جرات هیچ تهدید مستقیمی علیه کشورمان را ندارند بلکه با اقدامات نیابتی شان بیشتر به دنبال ایجاد فضای نا امنی در منطقه هستند.
دریادار خانزادی همچنین از الحاق ناوشکن دنا و یک ناو‌ِ مین‌شکار به نیروی دریایی تا پایان سال خبر داد.
 
رزمایش سه جانبه ایران ، روسیه و چین؛ به زودي
فرمانده نیروی دریایی همچنین اعلام کرد قرار است به زودی رزمایش سه جانبه ایران ، روسیه و چین در شمال اقیانوس هند برگزار شود.
<div id="video-display-embed-code_4219243"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2582281/4219243?width=350&height=250"></script></div>
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: مراحل نصب سامانه‌های پرتاب موشک عمود پرواز روی این ناو شکن ایرانی در دست انجام است.
امیر دریادار حسین خانزادی افزود: ناوشکن دنا در کلاس جماران نخستین ناوشکن ایرانی ساخته شده، اما با توجه به ارتقاء تکنولوژیکی در صنایع دفاع دریایی از تجهیزات روزآمد و کامل تری برخوردار است.
به گفته فرمانده نیروی دریایی ارتش جزییات بیشتری از مراحل ساخت و طراحی ناوشکن دنا پیش از الحاق آن به اطلاع عموم می‌رسد.
ناخدا یکم عباس فاضل نیا فرمانده کارخانجات نیروی دریایی ارتش هم گفت: با ساخت ناوشکن‌های جماران – سهند – دماوند و دنا چرخه طراحی و ساخت انواع شناور‌های مورد نیاز در دفاع دریایی کشورمان کامل شده است.

نظر شما