شناسهٔ خبر: 36636668 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

امنیت انتخابات حیثیت وزارت کشور است

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور بر تامین امنیت شعب اخذ رای در انتخابات آتی تاکید کرد و گفت: امنیت شعبه‌های اخذ رای در انتخابات «ناموس و حیثیت» وزارت کشور است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
"سیداسماعیل موسوی" امروز، دوشنبه، در همایش آموزشی ویژه مجریان و دست اندرکاران برگزاری انتخابات خوزستان، در گیت بوستان در استان خوزستان گفت: امنیت انتخابات بسیار اهمیت دارد و فرمانداران باید امنیت برگزاری انتخابات در همه شعبه‌ها را دوباره بررسی کنند.

وی امنیت شعبه را «ناموس و حیثیت» وزارت کشور توصیف کرد و افزود: اگر کسی صندوق اخذ رای را حتی دو متر جابجا کند، تمام داشته‌های گذشته و خوشنامی وزارت کشور به واسطه آن تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

موسوی تاکید کرد: امنیت کامل، در دسترس بودن و پوشش مناسب تلفن سه ویژگی شعبه‌های اخذ رای است که فرمانداران باید مدنظر داشته باشند.

وی با بیان اینکه فرمانداران شناسایی و سطح بندی شعبه‌های اخذ را را در دستورکار قرار دهند، گفت: شعبه‌هایی که طبق تجربه دوره‌های گذشته رای کمی دارند، در هم ادغام شوند و شعبه‌هایی که رای زیادی دارند تفکیک شوند.

او با اشاره به ۲۰۸ حوزه انتخابی گفت: تعداد شعبه‌های اخذ رای در کشور حداکثر سه درصد افزایش می‌یابد.

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور با بیان اینکه ثبت نام داوطلبان انتخابات در فرمانداری‌ها، وزارت کشور و سفارتخانه‌ها انجام می‌شود، اضافه کرد: فهرست دانشگاه‌های معتبر به عنوان مدرک تحصیلی داوطلبان به فرمانداری‌ها اعلام شده است، مدارک تحصیلی داوطلبان باید به تایید وزارت علوم، وزارت بهداشت و حوزه علمیه برسد.

وی همچنین درباره تایید صلاحیت داوطلبان در هیات‌های اجرایی اظهار داشت: تایید صلاحیت در مراجع چهارگانه انجام می‌شود (اطلاعات، ثبت احوال، نیروی انتظامی و)، اما بررسی‌های محلی نیز قابل اعتناست و طبق قانون افرادی که سوءشهرت دارند، نباید تایید شوند که این مساله با تحقیقات محلی به دست می‌آید.

موسوی افزود: اعضای هیات‌های اجرایی و نمایندگان فرماندار در شعبه‌های اخذ رای باید آگاهی کافی نسبت به قانون داشته باشند، مواردی پیش آمده که به دلیل ناآگاهی نماینده فرماندار همه انتخابات شهرستان زیرسوال رفته است.

وی در ادامه از فرمانداران خواست که در اعلام نتیجه انتخابات تعجیل نکنند، زیرا این مساله می‌تواند به تنش در حوزه انتخابیه منجر شود و حوادثی از این دست را در دوره‌های گذشته شاهد بودیم.

موسوی گفت: در صورتی که داوطلبان حوزه انتخابیه خود را تغییر دهند، تایید صلاحیت، داشتن مسئولیت اداری در آن حوزه انتخابیه و سوءشهرت داوطلب باید دوباره بررسی شود.
همزمان با انتخابات دور جدید مجلس شورای اسلامی انتخابات میان دوره ای خبرگان رهبری در ۲ اسفند ۹۸ برگزار می‌شود.
<div id="video-display-embed-code_251828" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/747927/251828?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما