شناسهٔ خبر: 36526799 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نیازمند آموزش حق مدنی اعتراض هستیم

معاون حقوقی رئیس‌جمهور با بیان اینکه حق اعتراض با آموزش و ایجاد مکان امن تضمین می‌شود، گفت: به این طریق نیروی انتظامی می‌تواند امنیت را تأمین کند تا شاهد آسیب‌هایی همچون آسیب‌های روزهای گذشته نباشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور در مراسم تجلیل از بانوان و خانواده خیر مدرسه ساز، گفت: بستر آموزشی مدارس راهی برای آموزش صحیح اعتراضات مدنی است و از این طریق می‌توان به تعامل مناسب میان دولت و ملت دست یافت.

وی با اشاره به اینکه آموزش برای اعتراض مدنی تا به حال وجود نداشته است و به همین دلیل حق اعتراض به شکل دیگری بروز پیدا کرده است، اظهار داشت: بنابراین آموزش تنها در توانمندی فکری و مالی بلکه در اعمال حقوق مدنی، اجتماعی و سیاسی مثل حق برای اعتراض لازم است.

جنیدی با اشاره به اینکه دولت از دیوان عدالت خواسته بود که محل‌هایی را برای اعتراض در نظر بگیرد، گفت: هیأت عمومی دیوان عدالت این درخواست را رد کرد در حالی که بر اساس اصل ۲۷ قانون اساسی می‌توانستیم به آن بپردازیم.

معاون حقوقی رئیس جمهور تأکید کرد: حق اعتراض با ایجاد مکان امن تضمین می‌شود و به این طریق نیروی انتظامی می‌تواند امنیت را تأمین کند تا شاهد آسیب‌هایی همچون آسیب‌های روزهای گذشته نباشیم.

وی گفت: ما به ابطال این مصوبه اعتراض کردیم و امیدواریم این اعتراض مورد توجه دیوان عدالت قرار گیرد.

به گفته جنیدی، قشر اعتراض کننده مطابق آمار بسیار جوان بوده یا در دوران دبیرستان و یا در دوره اول سال‌های دانشگاه به سر می‌برند و این نشان از اهمیت آموزش در این زمینه دارد.
انتهای پیام/

نظر شما