شناسهٔ خبر: 36464440 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آرامش شهرهای خراسان شمالی در همهمه خبرهای بنزینی

بجنورد- ایرنا- اجرای سهمیه‌بندی بنزین برای وسایل نقلیه، از بامداد جمعه بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در سراسر کشور آغاز شده است و علیرغم همهمه خبری که در خصوص افزایش قیمت این کالا دیده می‌شود، اکنون فضایی آرام در نقاط مختلف استان خراسان شمالی برقرار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، دولت مکلف است تا در راستای اجرای هدفمندی یارانه ها، یارانه ای که به حامل‌های انرژی اختصاص داده شده، به مرور کاهش دهد و به نوعی، قیمت حامل های انرژی را به نرخ واقعی آن نزدیک کند.

این امر یک الزام قانونی است و علاوه بر آن،  با مدیریت قیمت حامل های انرژی، مردم هم به سوی مدیریت مصرف سوق می یابند.

کاهش سهمیه کارت سوخت جایگاه در مهرماه امسال، گامی بود تا کارت های سوخت، احیا شود.

مهرماه امسال سهمیه بنزین کارت سوخت جایگاهداران از ۳۰ لیتر به ۲۰ لیتر در هر سوخت گیری کاهش یافت اما همان زمان هم اعلام شد که این اقدام به منزله اجرای سهمیه بندی نیست بلکه الزامی برای استفاده از کارت سوخت شخصی است.  

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان شمالی در این باره گفت: خوشبختانه اکنون فضایی آرام در شهرهای استان حاکم است و اجرای سهمیه بندی بنزین با آرامش آغاز شده است.

مجتبی شکوری اظهار داشت: مردم نباید نگران اجرای سهمیه بندی بنزین باشند، زیرا اجرای این طرح در نهایت به نفع جامعه است.

وی افزود: اکنون توزیع سوخت در جایگاه های استان همچون روال قبل در حال انجام است.

وی با بیان اینکه وضعیت در جایگاه های سوخت عادی است، تصریح کرد: جایگاه های توزیع بنزین مطابق روزهای معمول، فعال است و هیچ مشکلی در توزیع این فرآورده مشاهده نشده است.

شکوری گفت: سهمیه بنزین افرادی که کارت سوخت ندارند محفوظ است و سهمیه بنزین در کارت ها، تا ۶ ماه قابل ذخیره است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان شمالی درباره احیای کارت سوخت اظهار داشت: استفاده از کارت سوخت، نقش مهمی در جلوگیری از قاچاق فرآورده های نفتی دارد.

براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از امروز قیمت بنزین معمولی سهمیه ای هر لیتر ۱۵ هزار ریال، قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه ای هر لیتر ۳۰ هزار ریال و بنزین سوپر هر لیتر ۳۵ هزار ریال محاسبه می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان هم در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: نظارت ها بر جایگاه های سوخت وجود دارد و تشدید شده و گشت های بازرسی در شهرها فعال هستند تا تخلف های احتمالی شناسایی و با متخلفان برخورد شود.

رضا فیروزه اظهار داشت: در صورتی که افزایش قیمت بنزین مشکلی در خدمات حمل و نقل ایجاد کند، شناسایی و به ما گزارش می شود تا برای حل آن در مسیر قانونی، تصمیم گیری شود.

وی افزود: اکنون روال توزیع سوخت در جایگاه های استان عادی است.

اداره کل پست خراسان شمالی هم اعلام کرده است که تمام باجه های پست استان امروز - جمعه - از ساعت ۸ تا ۱۷ برای تحویل کارت های سوخت شهروندان فعال است.

در خراسان شمالی ۴۷ جایگاه سوخت عرضه بنزین فعال است.

نظر شما