شناسهٔ خبر: 67212484 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

استان اردبیل؛

خسارت ۹ هزار و ۵۶۶ میلیارد ریالی سیل به بخش کشاورزی مشگین‌ شهر

سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با انتشار گزارشی کارشناسی، خسارت سیل و تگرگ اواخر هفته گذشته به بخش کشاورزی شهرستان مشگین شهر را ۹ هزار و ۵۶۶ میلیارد ریال اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

خسارت ۹ هزار و ۵۶۶ میلیارد ریالی سیل به بخش کشاورزی مشگین‌شهربه گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، بر اساس گزارش منتشر شده، در جریان بارش شدید باران، وقوع سیل و تگرگ در محدوده ۱۸ روستای شهرستان مشگین شهر، ۶ هزار و ۷۵۸ هکتار از باغات و مزارع این شهرستان بین ۱۰ تا ۸۰ درصد خسارت دیده است.
بر اساس گزارش منتشر شده که توسط کارشناسان ستاد حوادث غیرمترقبه شهرستان و کارشناسان جهاد کشاورزی و بیمه محصولات کشاورزی تهیه شده، چهار هزار و ۱۹۱ هکتار از زراعت شهرستان مشگین شهر که بیشتر جو و گندم بوده و نیز ۲ هزار و ۵۶۷ هکتار از باغات منطقه دچار خسارت سیل و تگرگ زدگی شده و بخش اعظمی از محصولات تولیدی از بین رفته است.
بر اساس این گزارش، سیل و تگرگ در ۱۸ روستای مشگین شهر موجب از بین رفتن یک هزار و ۶۲۷ تن محصول گندم، ۸۵۹ تن محصول جو، ۱۱ هزار و ۶۶۰ تن میوه هسته‌دار، ۱۵ هزار و ۵۱۹ تن سایر میوه‌ها و ۴۰۳ تن انگور شده است.
بنا به این گزارش، سیل و تگرگ همچنین موجب تخریب و از بین رفتن ۵۴۰ کیلومتر جاده بین مزارع، ۱۵ مورد سر دهنه انهار آبیاری، ۲ حلقه چاه، ۲ باب استخر آبیاری و پرورش ماهی و یک کیلومتر کانال آبیاری شده است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، شامگاه پنجشنبه ۲۴ خردادماه در پی بارش شدید باران، وقوع سیل و بارش تگرگ، بخش‌های وسیعی از شهرستان مشگین شهر دچار خسارت ناشی از این پدیده جوی شد.

نظر شما