شناسهٔ خبر: 36347063 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آخرین اخبار از پلیس

شرایط ابطال کارت معافیت پزشکی

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی شرایط ابطال کارت معافیت پزشکی را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

شرایط ابطال کارت معافیت پزشکیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ سردار رحمان علیدوست در گفتگو با پایگاه خبری پلیس: برابر ابلاغیه ستاد کل نیرو‌های مسلح، دارندگان کارت معافیت پزشکی در صورت بهبود کامل بیماری می‌توانند با ابطال کارت معافیت پزشکی خود، برای اعزام به خدمت اقدام کنند، همچنین این افراد حق بهره‌مندی از سایر معافیت‌ها همچون کفالت، موارد خاص و ... را ندارند و می‌بایستی به خدمت سربازی اعزام شوند.
وی با تاکید بر اینکه ابطال کارت معافیت پزشکی دارای شرط سنی است، گفت: شرط سنی ابطال کارت معافیت پزشکی برای افراد زیردیپلم، دیپلم و فوق دیپلم حداکثر ۳۰ سال، لیسانس حداکثر ۳۳ سال، کارشناسی ارشد حداکثر ۳۶ سال و دکترا حداکثر ۴۰ سال در نظر گرفته شده است.
جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا در توضیح فرآیند ابطال این دسته از کارت‌ها عنوان کرد: متقاضیان می‌بایستی با گواهی پزشک متخصص به وظیفه عمومی شهر محل اخذ معافیت پزشکی مراجعه کنند و در صورت تایید شورای عالی پزشکی وظیفه عمومی استان مبنی بر بهبود کامل بیماری و نداشتن سایر بیماری‌ها، پرونده در سازمان وظیفه عمومی ناجا بررسی و در صورت تایید نهایی، کارت معافیت پزشکی آنان ابطال می‌شود و برای اعزام به خدمت توزیع نیرو می‌شوند.

 
سرهنگ سهرابی منش، کلانتر محله تجريش
بازگشت دوباره سارق آزادی مشروط به زندان
کلانتر محله تجریش از بازگشت دوباره سارق حرفه‌ای خودرو خبر داد و گفت: متهم هنگام تردد با خودرو سرقتی و حمل سلاح گرم دستگیر شد.
سرهنگ "مجتبی سهرابی منش" در گفتگو با پایگاه خبری پلیس، گفت: شب گذشته ماموران انتظامی گشت کلانتری ۱۰۱ تجریش هنگام گشت زنی در محدوده میدان تجریش به رفتار راننده یک دستگاه خودروی سواری هیوندا که به طرز مشکوکی در کنار میدان ایستاده بود، مشکوک می‌شوند.
در استعلام پلاک انتظامی خودرو، مشخص می‌شود که خودرو سرقتی است و سابقه ثبت سرقت را دارد که بلافاصله تیم گشت کلانتری برای دستگیری راننده خودرو و توقیف خودرو اقدام می‌کنند.
وی تصریح کرد: راننده خود در تحقیقات پلیسی اظهار کرد: خودرو متعلق به یکی از دوستانش است و از سرقتی بودن آن بی اطلاع بوده و می‌داند که خودرو متعلق به همسر دوستش است.
سرهنگ سهرابی منش افزود: در بررسی‌های بیشتر، ماموران موفق شدند یک قبضه سلاح گرم از صندوق عقب خودروی سرقتی کشف کنند که در این مرحله نیز متهم اظهار کرد سلاح گرم را به امانت به عنوان تضمین پرداخت مبلغ ۲ میلیون تومان از یکی از دوستانش دریافت کرده است که در صورت استرداد این مبلغ، سلاح گرم را به وی می‌دهد و از ممنوع بودن آن بی اطلاع است.
کلانتر محله تجریش ابراز داشت: متهم به همراه اموال کشف شده برای تحقیقات تکمیلی به کلانتری ۱۰۱ تجریش منتقل و در تحقیقات پلیسی مشخص شد که متهم پیش‌تر به جرم سرقت یک دستگاه خودرو در منطقه آبعلی دستگیر شده و با گذراندن ۲ سال در زندان با دستور قضائی آزادی مشروط به تازگی از زندان رها شده است.
وی اضافه کرد: متهم پس از تحقیقات پلیسی به مرجع قضایی معرفی و با دستور قضایی دوباره روانه زندان شد.
 
سرهنگ جليليان، سرکلانتر هفتم پليس پيشگيری پايتخت

دستگیری ۲ موبایل قاپ در مرکز پایتخت
سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری دو موتوسوار جوان خبر داد که با همکاری یکدیگر ۳۲ فقره موبایل قاپی کرده بودند.
سرهنگ "دوست علی جلیلیان" گفت:: شب گذشته ماموران گشت کلانتری ۱۱۳ بازار هنگام گشت زنی در محدوده میدان امام حسین (ع) به دو موتورسوار جوان برخورد کردند که موتورسیکلت آنان پلاک انتظامی نداشت.
سرکلانتر هفتم گفت: ماموران برای بررسی موضوع دستور توقف موتورسیکلت را دادند و موتورسوار
بدون توجه به فرمان پلیس از محل گریخت و به سمت شرق تهران متواری شد.
وی افزود: ماموران کلانتری بازار موفق شدند متهمان را در محدوده میدان امام حسین (ع) دستگیر و در بازرسی بدنی از آنان ۴ دستگاه گوشی سرقتی و ۲ عدد ساعت مچی و ... کشف کنند.
سرهنگ جلیلیان با اشاره به انتقال متهمان به کلانتری و اعتراف آنان به ۳۲ فقره سرقت گوشی همراه با همکاری یکدیگر تصریح کرد: تحقیق از متهمان برای شناسایی مال باختگان ادامه دارد.

 

سرهنگ رازقی، رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند پلیس راهور فاتب

پرش پژو از روی جدول در خیابان شریعتی
رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند پلیس راهور فاتب از پرش خودرو سواری بر روی جدول وسط خیابان و برخورد با سواری پراید در خیابان شریعتی خبر داد.
سرهنگ "محمد رازقی" گفت: ساعت ۰۲:۰۵ پنجشنبه شب، در مسیر خیابان شریعتی مسیر شمال به جنوب نرسیده به دستگردی، رهگذران و عابرانی که در این محدوده مشغول تردد بودند، شاهد رفتن یک دستگاه پژو بر روی جدول خیابان بودند.
رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند پلیس راهور فاتب عنوان کرد: یک دستگاه پژو که در مسیر خیابان شریعتی مسیر شمال به جنوب نرسیده به دستگردی، با سرعت زیاد مشغول تردد بود، راننده ناگهان کنترل وسیله نقلیه را از دست می‌دهد و پس از ترمز زدن شدید به دور خود می‌چرخد و سپس به سمت محور مخالف می‌رود و پس از رفتن بر روی جدول وسط خیابان و برخورد با سواری پراید متوقف می‌شود.
سرهنگ رازقی افزود: نیمی از پژو در یک طرف و قسمت جلویی خودرو در یک سمت خیابان متوقف شده بود و باعث شد خودرو‌هایی که در دو سمت خیابان شریعتی قصد حرکت داشتند، در ترافیک این حادثه متوقف شوند و تا حمل پژو با جرثقیل به کنار خیابان این ترافیک برجای بماند.
سرهنگ رازقی در پایان از رانندگانی که شب‌ها مشغول رانندگی هستند، خواست: استراحت کافی داشته باشند چرا که شب‌ها به علت تاریکی هوا و چیره شدن خواب بر چشمان راننده امکان تصادف بیشتر می‌شود.

 

سرهنگ محبت، رئیس پایگاه هفتم پلیس امنیت عمومی

دستگیری عاملان تخریب خودروی شهروندان محله خانی آباد
رئیس پایگاه هفتم پلیس امنیت عمومی پایتخت از شناسایی و دستگیری عامل تخریب خودروی شهروندان یکی از محلات جنوب پایتخت خبر داد.
سرهنگ "رسول محبت " در گفتگو با پایگاه خبری پلیس گفت: با گزارش تعدادی از شهروندان محله خانی آباد مبنی بر تخریب ۶ دستگاه خودروی سواری توسط چند تن از اراذل و اوباش منطقه، موضوع در دستور مأموران پلیس قرار گرفت.
این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: کارشناسان پایگاه هفتم پلیس امنیت عمومی پایتخت پس از بررسی اظهارات شاکیان پرونده، متهم اصلی پرونده را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی روز گذشته وی را در اقدام ضربتی در مخفیگاهش در حوالی خیابان جیحون دستگیر کردند.
وی تصریح کرد: متهم ۳۰ ساله که در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه جرمی بود، انگیزه خود را از این اعمال شرورانه، قدرت نمایی و معروف شدن، بیان کرد.
سرهنگ محبت ابراز داشت: دیگر عاملان تخریب نیز شناسایی شدند و بامداد امروز هجدهم آبان ۴ شرور دیگر که با عربده کشی و فحاشی قصد متشنج کردن جو حاکم را داشتند، دستگیر شدند.
رئیس پایگاه هفتم پلیس امنیت عمومی پایتخت در پایان با اشاره به اینکه متهمان سابقه دار بوده و پیش‌تر با عناوین مختلفی از جمله نزاع دسته جمعی، تخریب اموال خصوصی، قدرت نمایی با سلاح، اخلال در نظم عمومی دستگیر شده اند، برای سیر مراحل قانونی به پایگاه هفتم این پلیس منتقل و پس از تحقیقات لازم تحویل مرجع قضایی شدند.

 

سرهنگ مرادی، سرکلانتر يکم پليس پيشگيری 

حمله سگ فرد معتاد به ۲ شهروند خیر
سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری از مصدومیت ۲ شهروند خبر داد که برای کمک رسانی به مالک سگ که فردی معتاد بود، رفته بودند.
سرهنگ "عباس مرادی" در گفتگو با پایگاه خبری پلیس، گفت: ساعت ۲۲:۰۰ شب گذشته شهروندی با مرکز فوریت‌های پلیسی تماس گرفت و اظهار کرد که سگ رها شده در خیابان دزاشیب، ۲ شهروند را مصدوم کرده است.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه بلافاصله هماهنگی‌های لازم با مرکز اورژانس تهران برای خدمات درمانی انجام شد و تیم‌های گشت انتظامی کلانتری و اورژانس تهران در محل حاضر شدند، ادامه داد: عوامل اورژانس درمان سرپایی مصدومان را بر عهده گرفتند و تیم عملیات کلانتری سگ رها شده را مهار کردند.
این مقام انتظامی ابراز داشت: تحقیقات پلیسی حکایت از این داشت شهروندی سوار بر خودرو هنگام عبور از خیابان دزاشیب متوجه وضع نامناسب فردی می‌شود که در کنار خیابان افتاده بود و بلافاصله با مرکز اورژانس تهران تماس می‌گیرد.
وی گفت: این فرد مصدوم اظهار داشت به درخواست عوامل اورژانس از خودرو پیاده شد تا شرایط جسمانی فرد بیمار را تلفنی به عوامل اورژانس اعلام کند که با حمله سگ وی مواجه می‌شود.
مرادی عنوان داشت: شهروند دوم نیز که شاهد حمله سگ به شهروند اولی بود، برای کمک رسانی اقدام می‌کند که متاسفانه این فرد نیز با حمله سگ بیمار مصدوم می‌شود.
سرکلانتر یکم افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد مالک سگ که فردی معتاد است، طبق معمول سگ را برای هوا خوری به معابر عمومی آورده بود که ناگهان قلاده سگ در خیابان دزاشیب رها می‌شود.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه یکی از مصدومان حادثه درمان سرپایی شده است، گفت: مصدوم دیگر بلافاصله به بیمارستان منتقل و برای خدمات درمانی در بیمارستان بستری شد و از شرایط عمومی مناسبی برخودار است.
سرکلانتر یکم با اشاره به دستگیری مالک سگ خاطرنشان کرد: تحقیقات درمانی و پلیسی در خصوص جزئیات پرونده توسط تیم تحقیقاتی بیمارستان معالج و ماموران سرکلانتری ادامه دارد.

سرهنگ پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا
 مراقب نقشه‌های مجرمان سایبری هنگام وقوع بلایای طبیعی باشید 
معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا از شهروندان خواست مراقب کلاهبرداری‌های مالی و نقشه‌های مجرمان سایبری هنگام وقوع بلایای طبیعی باشند.
سرهنگ رامین پاشایی اظهار داشت: باتوجه به وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری در میانه و بر اساس تجارب گذشته، متاسفانه کلاهبرداران برای سوء استفاده از این شرایط با اعلام شماره حساب، ارسال پیامک و معرفی درگاه‌های جعلی پرداخت با عنوان کمک به زلزله‌زدگان به کلاهبرداری از مردم و خالی کردن حساب‌های بانکی آن‌ها می‌پردازند.
وی تاکید کرد: مجرمان سایبری با برانگیختن حس ترحم و همچنین تحریک حس کنجکاوی افراد با شیوه‌هایی همچون ارسال ایمیل، قرار دادن مطلب در شبکه‌های اجتماعی، تماس تلفنی و ... اقدام به فریب مردم می‌کنند.
معاون اجتماعی پلیس فتا با تاکید بر اینکه برخی افراد فرصت طلب نیز با نقشه‌های مختلف و به خصوص مطرح کردن مسائل ملی و قومیتی سعی در فریب دادن شهروندان در ارسال کمک‌های مردمی دارند، به شهروندان توصیه کرد که به این پیام‌ها که در شبکه‌های اجتماعی منتشر یا در قالب پیامک ارسال می‌شود اعتماد نکنند و کمک‌های خود را از راه سازمان‌ها و نهاد‌هایی مانند کمیته امداد و هلال احمر که رسما اعلام می‌شود، اهدا کنند.
وی خاطرنشان کرد: شهروندان برای افراد نیازمند از طریق شرکت‌ها و موسسات شناخته شده در کشور که در رسانه‌های جمعی اعلام شده است، کمک‌های مردمی خود را واریز کنند.
معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا تصریح کرد: افرادی که قصد دارند از طریق تلفن‌بانک، اینترنت بانک و سایت‌های معتبر در سراسر کشور کمک کنند، دقت داشته باشند در دام سایت‌های جعلی موسوم به فیشینگ گرفتار نشوند و هنگام پرداخت، موارد ایمنی همچون نشانی سایت و دیگر موارد امنیتی را نادیده نگیرند.
این مقام انتظامی گفت: عموم مردم می‌توانند موارد مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا www.Cyberpolice.ir اعلام کنند.

 

سرهنگ کارآگاه تقی پور، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت

تولید کنندگان مواد شوینده و بهداشتی تقلبی در دام پلیس
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری اعضای باند 9 نفره تولید و توزیع کننده شوینده های تقلبی به ارزش یکصد میلیارد ریال خبر داد.
سرهنگ کارآگاه "جهانگیر تقی پور" در گفت و گو با پایگاه خبری پلیس گفت: این متهمان با جعل علایم تجاری شرکتی معتبر اقدام به تولید و توزیع شوینده های تقلبی می کردند.
وی افزود: در مهرماه نماینده حقوقی شرکت شوینده ای معروف با مراجعه به مراجع قضایی شکایتی را مبنی بر نقض علایم تجاری شرکت و تولید کالای شرکت به صورت تقلبی مطرح کرد.
با توجه به حساسیت موضوع و اینکه محصولات شوینده تقلبی به سلامت جامعه آسیب می رساند، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی بیان کرد : کارآگاهان این اداره، موفق به شناسایی یک کارگاه تولیدی در قیامدشت و سپس یکی از محل های خرید و فروش این محصولات در کرج و چندین نقطه در شهر تهران شدند.
با توجه به اینکه امکان همدستی این فروشندگان با یکدیگر وجود داشت، چند گروه از کارکنان اداره چهاردهم تشکیل شد و کارآگاهان به محل های شناسایی شده مراجعه کردند و موفق شدند متهمان پرونده را دستگیر کنند.
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری آگاهی در ادامه افزود: کارآگاهان اداره چهاردهم در هنگام ورود به کارگاه تولیدی قیامدشت هفت نفر را که چهار تبعه افاغنه و سه تبعه ایرانی بودند ، در حال تولید و بسته بندی پودرهای تقلبی مشاهده و دستگیر کردند.
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی گفت: تا کنون 9 تن از دست اندرکاران تولید و توزیع کالاهای تقلبی شوینده مشهور دستگیر شده اند و متهمان با دستور بازپرس شعبه یازدهم دادسرای ناحیه 3 تهران برای تحقیقات تکمیلی و روشن شدن سایر زوایای پنهان پرونده در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی قرار دارند.
سرهنگ کارآگاه تقی پور در پایان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را 10 میلیارد ریال برآورده کرده اند، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه جعل عنوان و علایم شرکت ها به دلیل به خطر افتادن سلامت جامعه مراتب را به مراجع قضائی و انتظامی اعلام کنند.
 
سرهنگ کارآگاه داودفر، جانشین پلیس آگاهی تهران بزرگ

انهدام اعضای باند سارقان مأمور نمای میلیاردی

جانشین پلیس آگاهی تهران بزرگ ، از دستگیری 7 سارق حرفه ای خبر داد که با جعل عنوان "مأمور پلیس" 15 میلیارد ریال از اتباع خارجی دزدی می کردند.
سرهنگ کارآگاه داود فرد گفت : در اوایل سال جاری پرونده های متعدد دزدی به شیوه "تحت عنوان مأمور" ، سرقت از اتباع خارجی ( عراق-سوریه-ترکیه) به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.
وی افزود : در بررسی پرونده ها شاکیان به کارگاهان گفتند که سارقان با خودروهای( پراید-پژو405-پژوپارس- پژو206 و هیوندای سانتافه) در محدوده های فرودگاه مهرآباد ، بازار تهران و نقاط مرکزی شهر با شناسایی سوژه های خود ، آنان را سوار خودرو کرده یا به ظن داشتن دلارهای جعلی یا اینکه شما مظنون به گروه تروریستی داعش هستید با نشان دادن بی سیم و کارت جعلی خود را مأمور پلیس معرفی و بازرسی می کردند و در یک لحظه تمام محتویات کیف حاوی ارز و پول را می دزدیدند و متواری می شدند.
این مقام ارشد انتظامی اظهار کرد : کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی دریافتند که با باند حرفه ای روبرو هستند ، که با مراجعه به یکی از محل های سرقت در محدوده خیابان ناصر خسرو و با بررسی تصاویر دوربین های مداربسته موفق به شناسایی یکی از خودروهای سارقان ( پژو 405) به شماره پلاک 1*/6**ص*7 شدند.
کارآگاهان در ادامه تحقیقات پلیسی خود و با بهره گیری از روشهای علمی کشف جرم موفق به شناسایی مالک خودرو بنام " سهراب 35 ساله " شدند ، در بررسی های بیشتر مشخص شد، سهراب به اتهام سرقت به شیوه ( جعل عنوان مأمور) و کف زنی در شهرستان رامسر بازداشت و سپس با سپردن وثیقه آزاد شده است.
با شناسایی یکی از افراد باند سرقت و ارائه اطلاعات بدست آمده به بازپرس شعبه یکم دادسرای ناحیه 34 تهران ، دستور دستگیری سهراب و سایر اعضای باند سرقت صادر شد.
سرهنگ فرد بیان کرد: کارآگاهان در ادامه تحقیقات با انجام اقدامات ویژه پلیسی موفق به شناسایی 6 نفر دیگر از اعضای این باند شدند و طی چندین عملیات همزمان پلیسی جداگانه در محدوده های شمال ، شمالغرب شهر تهران و شهرستان کرج همه هفت عضو باند را بازداشت کردند و از مخفیگاه آن ها خودروهای مورد استفاده در صحنه سرقت کشف و به پلیس آگاهی منتقل شدند.
جاشین پلیس آگاهی تهران گفت: متهمان بازداشت شده از 30 تا 60 سال سن دارند و همگی از اعضای یک طایفه هستند. بررسی سوابق آن‌ها هم نشان داد که چهار نفر از اعضای باند قبلا به اتهام سرقت بازداشت و به زندان افتاده بودند.
سرهنگ فرد ، تصریح کرد: تاکنون 20 نفر از شکات موفق به شناسایی سارقان شدند و متهمان به بیش از ده ها فقره سرقت از اتباع خارجی و رانندگان ترانزیت به همین شیوه و شگرد در شهرهای، تهران – اردبیل – تبریز – آستارا و البرز اعتراف کردند.
سرهنگ کارآگاه داود فرد ، جانشین پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت : با توجه به دستگیری تمامی اعضای این باند و اعتراف صریح به سرقت ؛ ارزش ریالی سرقت شده تاکنون 15 میلیارد ریال برآورد می شود و متهمان با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه یکم دادسرای ناحیه 34 تهران جهت تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر شکات در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ هستند.

نظر شما