شناسهٔ خبر: 36136148 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معرفی داوران جشنواره تئاتر افرا/پوستر جشنواره تئاتر خرمشهر رونمایی شد

داوران نخستین جشنواره مونولوگ دانشجویی آکادمی هنرهای اجرایی افرا از سوی دبیر جشنواره معرفی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، داود نامور (دبیر جشنواره مونولوگ دانشجویی افرا)، مهران امام بخش، محمد نادری و مهرداد کوروش‌نیا را به‌عنوان داوران این جشنواره معرفی کرد.

امام‌بخش، نادری و کوروش‌نیا میان ۱۴ اثر برگزیده بخش مسابقه صحنه‌ای نخستین جشنواره مونولوگ دانشجویی آکادمی هنرهای اجرایی افرا داوری خواهند کرد. جدول اجرای ۱۴ اثر برگزیده در ضمیمه خبر آمده است؛ همچنین برگزیدگان بخش نمایشنامه‌نویسی در روز اختتامیه جشنواره معرفی خواهند شد.

نخستین جشنواره مونولوگ دانشجویی آکادمی هنرهای اجرایی افرا از ۸ تا ۱۴ آبان سال جاری در مجموعه نمایشی عمارت نوفل‌لوشاتو به دبیری داود نامور برگزار می‌شود.

 

*دیدار دبیران جشنواره تئاتر کودک و تئاتر عروسکی

مجید قناد دبیر جشنواره  بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان به دیدار گلزار محمدی دبیر جشنواره  بین‌المللی تئاتر عروسکی رفت. قناد در دیدار با همتای خود گلزار محمدی، ضمن دعوت از وی برای حضور در بیست و ششمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، درباره پیوند نزدیک تئاتر کودک و عروسکی به گفت‌وگو نشست.

گلزار محمدی، دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک نیز ضمن تبریک و آرزوی برگزاری موفق جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، بر تعامل جشنواره‌ها و استفاده از تجربیات دبیران برای هر چه بهتر برگزار کردن تاکید کرد.

بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با شعار «طبیعت، کودک، تئاتر» از 16 تا 21 آبان در همدان برگزار می‌شود.

 

*پوستر جشنواره تئاتر فتح خرمشهر رونمایی شد

پوستر بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر صبح امروز شنبه ۴ آبان‌ماه با حضور حمیدرضا آذرنگ دبیر جشنواره اسماعیل زمانی مدیرعامل منطقه آزاد اروند و قدرت‌الله طمیمیان معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد اروند و حمید نیلی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی در دفتر منطقه آزاد اروند رونمایی شد.

پوستر دوره بیست و دوم توسط سعید رضوانی طراحی شده است که سال گذشته نیز مجموعه پوسترهای جشنواره تئاتر فجر را طراحی کرده بود.

سعید رضوانی در این رونمایی توضیحاتی درباره پوستر خود داد و تأکید کرد تمام اِلمان‌های موجود در این پوستر برآمده از جغرافیا و فرهنگ منطقه آزاد اروند، شامل ۲ شهر خرمشهر و آبادان است. در این پوستر تلفیقی از صورتک نمایش، سیم‌خاردار و برگ‌های نخل به رنگ سبز در زمینه‌ای سفید دیده می‌شود.

رضوانی خاطرنشان کرد: این ترکیبِ تصویری نشان از آزادی از اسارت و شکست حصار در دست برگ‌های نخل است و سفیدی زمینه پوستر اشاره به جغرافیای گرم منطقه دارد.

بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر قرار است از پانزدهم آبان‌ماه در منطقه آزاد اروند آغاز به کار کند.

*تعطیلی خانه هنرمندان ایران در ایام رحلت حضرت محمد (ص)

خانه هنرمندان ایران به مناسبت رحلت حضرت محمد (ص) و حضرت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت حضرت امام رضا (ع) به مدت سه روز تعطیل است. ضمن اعلام تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری رحلت حضرت محمد (ص) و حضرت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت حضرت امام رضا (ع)، خانه هنرمندان ایران در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه به ترتیب ۵، ۶ و ۷ آبان سال جاری تعطیل است.
لازم به ذکر است این مجموعه فرهنگی و هنری فعالیت خود را از روز چهارشنبه ۸ آبان، مطابق معمول از سر خواهد گرفت.
 

انتهای پیام/

نظر شما