شناسهٔ خبر: 35915560 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار ایلام:

۱۹۷ هزار نفر از مرز مهران تردد کردند

استاندار ایلام با اشاره به آغاز بازگشت زائران از سفر اربعین گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹۷ هزار نفر از مرز مهران تردد کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رادیو اربعین، قاسم سلیمانی دشتکی بابیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹۷ هزار زائر اربعین از مرز مهران تردد کردند، اظهار داشت: در این مدت ۷۶ هزار نفر وارد کشور شدند و مابقی از کشور خارج شدند.

وی بابیان اینکه از بامداد گذشته تا ساعت هفت صبح امروز ۴۳ هزار نفر از کشور خارج شدند و ۳۷ هزار نفر وارد ایران شدند، افزود: این آمار حاکی از افزایش ورودی زائران اربعین به کشور است و پیش‌بینی می‌شود در روزهای آخر هفته آمار خروجی‌ها کاهش و تعداد ورودی‌ها افزایش می‌یابد.

دو میلیون نفر از مرز مهران تردد کردند

استاندار ایلام بابیان اینکه از ابتدای آغاز سفرهای اربعین دو میلیون نفر از مرز مهران تردد کردند، تصریح کرد: یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از مرز خارج شدند و ۴۰۰ هزار نفر وارد کشور شدند.

سلیمانی دشتکی بابیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امروز ۳۰۰ هزار نفر از مرز مهران تردد کنند، خاطرنشان کرد: آب‌های بسته‌بندی‌شده و یخ در موکب‌های ایران و عراق توزیع‌شده است و امکانات لازم برای تردد و بازگشت زائران ساماندهی شده است.

وی با تأکید بر اینکه مشکلی در حوزه پارکینگ‌ها نداریم بیان کرد: با افزایش ورودی‌ها ظرفیت پارکینگ‌ها مجدد خالی می‌شود و امکانات به‌گونه‌ای ساماندهی شده است که موکب‌ها و پارکینگ‌های متعددی برای زائران در مرز مهران ایجادشده است.

نظر شما