شناسهٔ خبر: 67249471 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طرح مدیریت پسماند چهار شهر خراسان جنوبی در دست اجراست

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: چهار شهر استان شامل بیرجند، خوسف، مود و سرایان طرح جامع مدیریت پسماند مصوب دارند که در حال اجراست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده روز سه‌شنبه در نشست کارگروه مدیریت پسماند استان افزود: طرح‌های مدیریت پسماند بقیه شهرداری‌ها هم در حال طی مراحل قانونی است.

وی اظهار کرد: روزانه ۳۲۵ تن پسماند در خراسان جنوبی تولید می‌شود که بیشترین مقدار با حدود ۱۲۰ تن پسماند در شهر بیرجند و کمترین میزان با ۵۰۰ کیلوگرم در شهرهای ماژان و قهستان است.

معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ۲۷ زباله‌گاه دفن پسماندهای شهرداری‌ها در استان وجود دارد افزود: چهار زباله‌گاه مشترک بین شهرداری‌ها نیز پیش‌ بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف شهرداران و دهیاران، مدیریت و ساماندهی پسماند است گفت: زندگی شهری امروز ناگزیر از تولید پسماند است که به دلیل مخاطراتی که برای سلامت مردم و محیط زیست دارد باید به صورت اصولی و بهداشتی دفن شوند.

عباس‌زاده تصریح کرد: انجام نشدن این کار خسارات بسیاری برای مردم و وضعیت آب و خاک دارد لذا مدیریت پسماند از سوی شهرداری‌ها یکی از مهمترین خدماتی است که به مردم ارائه می‌شود.

وی با اشاره به ارزش اقتصادی زباله‌های قابل بازیافت، تاکید کرد: برای بهره‌برداری از پسماندها باید تفکیک زباله از مبدأ فرهنگ‌سازی شود همچنین الگوی مصرف برای کاهش تولید پسماند مورد توجه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی افزود: شهرستان سرایان از سال‌های گذشته طرح جامع مدیریت پسماند داشته که با توجه به شرایط جدید و ترکیب جمعیتی و میزان مصرف، اطلاعات مربوط به شهرستان به‌روز رسانی شد.

در این جلسه بازنگری و به‌روز رسانی طرح جامع مدیریت پسماند شهرستان سرایان تصویب شد.

نظر شما