شناسهٔ خبر: 35836335 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

پرونده روز//

واگذاری سهام 6 پالایشگاه دولتی تا پایان سال

تا پایان سال 20 هزار میلیارد تومان از باقی مانده سهام 6 پالایشگاه دولتی آماده واگذاری می شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

علیرضا صالح معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان خصوصی سازی در ارتباط تصویری درباره واگذاری یک میلیارد و 300 میلیون تومان به بخش خصوصی گفت: در نیمه اول به دنبال مقدمات واگذاری و آماده سازی شرکت ها برای واگذاری بودیم بنابراین در نیمه اول سال 98 مقدمات آماده شده که تا پایان سال حدود 20 هزار میلیارد تومان از باقیمانده 6 پالایشگاه که در بورس و فرابورس هستند شامل 4 پالایشگاه بورسی و 2 پالایشگاه فرابورسی، آماده واگذاری می شود. 

یکی از سیاست های اصلی اصل 44 این بوده که آحاد مردم را وارد بازار سرمایه کنیم بنابراین یکی از راههای واگذاری در صندوق های قابل مبادله در اولین فرصت (در یکماه آینده) که 20 میلیارد تومان است، انجام خواد شد.

رئیس سازمان خصوصی سازی درباره تعداد شرکت های قابل واگذاری تا پایان سال گفت: حدود 390 شرکت دولتی باقی مانده سهام دولت است اما شرکت هایی واگذار می شود که بازسازی ساختاری انجام شده باشد.

او افزود: در اولین ترانش واگذاری 20 درصد سهام دولت در 6 پالایشگاه در قالب صندوق مبادله ای به گونه ای عرضه خواهد شد که تمام آحاد مردم بتوانند در آن شرکت کنند. 

<div id="video-display-embed-code_240057" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/734661/240057?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما