شناسهٔ خبر: 35785741 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رییس شوراهای حل اختلاف کشور:

شعب حل اختلاف در واحدهای تولیدی از کثرت پرونده های قضایی می کاهد

مظفری با اشاره به امضای تفاهم نامه میان شورای حل اختلاف و وزارت صنعت و معدن گفت: شعب حل اختلاف در واحدهای تولیدی از کثرت پرونده های قضایی می کاهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حکمت علی مظفری در مراسم امضای تفاهم نامه میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و قوه قضاییه گفت: یکی از دغدغه های مهم نظام در این برهه توجه ویژه و حمایت از تولید و اشتغال در کشور است.

 

رییس شورای حل اختلاف قوه قضاییه ادامه داد: تمام مجموعه ها بر اساس دستورات مقام معظم رهبری موظف اند در موضوعات مختلف زمینه اشتغال و تولید را در داخل کشور فراهم کنند و از وابستگی کشور به خارج کم کنند. قوه قضاییه خود را در این موضوع مستثنی ندانسته و برای تدبیر امور ریاست دستگاه قضا دستور دادند تا از ظرفیت قوه در حمایت از رونق تولید استفاده شود. بر همین اساس شعب ویژه حل اختلاف در مجموعه واحدهای تولیدی و صنعتی پیش بینی شده است.


وی ادامه داد: بخشی از اختلافات به داخل تولید و صنعت و دغدغه های مسئولان مربوط می شود اما بخشی از اختلافات به واحدهای تولیدی با مجموعه های بیرونی مربوط می شود که این موضوع در سلسله مراتب به دادگستری ها و مراتب بالادستی قوه قضاییه رسیده و مورد بررسی قرار می گیرد.

 

حجت الاسلام مظفری خاطرنشان کرد: این تفاهم نامه با ضمانت اجرایی و پیش بینی شعب حل اختلاف در واحدهای تولیدی منعقد شد. امیدواریم با همفکری تمام مجموعه ها در وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی و سایر بخش های این مجموعه و همچنین قوه قضاییه و دادگستری ها در سطح کشور مورد حمایت قرار بگیرد و شاهد کمترین ورودی پرونده ها به مجموعه دادگستری و تشکیلات قوه قضاییه باشیم.

 

رییس شورای حل اختلاف قوه قضاییه خاطرنشان کرد: بخشی از اختلافات در مجموعه تولید می تواند به صورت توافق در شوراهای حل اختلاف و یا با ضمانت اجرایی قبل از ورود به سطوح دیگر قضایی حل شود./

 

 

نظر شما