شناسهٔ خبر: 67249677 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

بازدید هیأت دانشگاه دفاع ملی چین از «دافوس ارتش»

هیأت عالی‌رتبه دانشگاه دفاع ملی ارتش خلق چین از دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران بازدید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش صراط به نقل از دفاع‌پرس، هیأت عالی‌رتبه دانشگاه دفاع ملی ارتش خلق چین به سرپرستی سرلشکر وو فنگ مینگ، رییس دانشکده مدیریت نظامی این دانشگاه به منظور آشنایی و بازدید از ظرفیت‌های علمی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش صبح امروز (سه شنبه) از این دانشگاه بازدید کردند.

بازدید هیأت دانشگاه دفاع ملی چین از «دافوس ارتش»

امیر سرتیپ حسین «ولی‌وند زمانی» فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در این دیدار ضمن خیر مقدم، با اشاره به دوستی دیرینه بین کشور ایران و چین اظهار داشت: پس از انقلاب اسلامی و در هشت سال دفاع مقدس دوستی ایران و چین و علی‌الخصوص در سال‌های اخیر بسیار قابل توجه بوده است و ما تمایل داریم در عرصه‌های دفاعی و نظامی نیز روابط دوجانبه بیش از پیش توسعه یابد.

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با اشاره به پیشینه دانشگاه جنگ گفت: دافوس قدیمی‌ترین دانشگاه کشورمان است که بیش از ۹۰ سال سابقه دارد و ما در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در سه سطح تاکتیک، عملیات و راهبرد دانشجویان را آموزش می‌دهیم و فارغ‌التحصیلان دانشگاه در رده‌های میانی به بالا در ارتش و نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران مشغول به خدمت می‌شوند.

فرمانده دافوس ارتش در ادامه ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص اقدامات آموزشی و پژوهشی این دانشگاه، گفت: دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در حوزه تعلیم افسران ارتش و سایر نیرو‌های مسلح در سطوح مختلف دارای اندوخته‌های علمی قابل توجهی است و در حوزه آموزش و پژوهش نیز از قابلیت‌های ارزشمند و به‌روزی برخوردار است و در این مسیر علاوه بر اساتید جوان از اساتید پیشکسوت نیز استفاده می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این دانشگاه ظرفیت لازم جهت برگزاری دوره‌های آموزش زبان فارسی برای دانشجویان اعزامی از چین را دارد و علاقه‌مندیم که در خصوص تبادل دانشجو بین دو کشور برنامه‌ریزی و اقدام کنیم.

سرلشکر «وو فنگ مینگ» رئیس هیأت اعزامی دانشگاه دفاع ملی چین نیز از حضور در ایران ابراز خرسندی کرد و گفت: از تعاملات آموزشی و پژوهشی فی‌مابین دو کشور در حوزه دفاعی و نظامی استقبال می‌کنیم و آمادگی کامل داریم که این ارتباطات گسترش یابد.

وی همچنین افزود: حضور در ایران و بازدید از دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و قطعاً این بازدید در راستای توسعه روابط دو کشور در حوزه‌های دفاعی و امنیتی بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

در ادامه، تعدادی از نمایندگان اعزامی دانشگاه دفاع ملی چین سوالات خود را درخصوص شرایط حضور در دافوس ارتش و مسائل آموزشی و پژوهشی این دانشگاه مطرح کرده و امیر سرتیپ ولی‌وند نیز پاسخ مقتضی را ارائه کرد.

در پایان، هیأت اعزامی از دانشگاه دفاع ملی چین از دستاورد‌های علمی و پژوهشی دافوس، مرکز بازی جنگ، موزه جنگ و اماکن آموزشی این دانشگاه بازدید کردند.

 

 

نظر شما