شناسهٔ خبر: 35612563 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اعزام هزار گروه جهادی ویژه مراسم اربعین به عراق/ برپایی ۱۲۰ موکب درمانی در شهرهای نجف و کربلا

رئیس بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ گفت: در مراسم پیاده‌روی اربعین امسال ۱۲۰ موکب درمانی در شهر‌های نجف و کربلا برپا می‌شود.

صاحب‌خبر -

اعزام هزار گروه جهادی ویژه مراسم اربعین به عراق/ برپایی ۱۲۰ موکب درمانی در شهرهای نجف و کربلابه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، عیسی مالمیر رئیس بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ و دبیر اجرایی کنگره بهداشت و درمان اربعین صبح امروز در نشست خبری که در ساختمان مرکزی بسیج جامعه پزشکی تهران برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری کنگره بهداشت و درمان ویژه اربعین با هدف ارتقای هم‌افزایی و افزایش ساماندهی و تعامل سازمان‌های زیرمجموعه با پیشنهاد سازمان اورژانس کشور، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی برگزار می‌شود.

او ادامه داد: تا به امروز بیش از ۵ بار کمیته علمی در زمینه برگزاری مراسم اربعین با موضوع بهداشت و درمان تشکیل جلسه شده است و ۴۰ مقاله به دبیرخانه ارسال شده که از بین آن‌ها  ۶ مقاله به صورت اورال پذیرفته شده است. بقیه مقاله‌ها به صورت پوستر در کنگره بهداشت و درمان در اربعین ارائه می‌شود.

مالمیر با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود در حدود هزار نفر در کنگره بهداشت و درمان اربعین شرکت کنند، افزود: شرکت در کنگره بهداشت و درمان اربعین ۵ امتیاز بازآموزی برای پزشکان به همراه دارد و شناسایی پتانسیل‌های بهداشتی درمانی از جمله اهداف برگزاری کنگره بهداشت و درمان در اربعین محسوب می‌شود.

رئیس بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ تاکید کرد: یکی از کار‌های مهم امسال برای مراسم پیاده‌روی اربعین شناسنامه‌دار کردن موکب‌های درمانی مستقر در شهر نجف و کربلا است و کار ارزیابی ارائه خدمات بهداشتی درمانی به مردم و زائران را نیز در کنار دیگر اقدامات انجام می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: تمهیدات ویژه اورژانس برای راهپیمایی اربعین حسینی/ از راه اندازی ۹ بیمارستان صحرایی تا آماده باش ۱۵ بالگرد هوایی

او ادامه داد: در مراسم پیاده‌روی اربعین هزار گروه جهادی در کشور عراق حضور دارند و ۱۲۰ موکب درمانی نیز در شهر نجف و کربلا برپا می‌شود.

انتهای پیام/

۱۲۰ موکب درمانی در شهر‌های نجف و کربلا برپا می‌شود

نظر شما