شناسهٔ خبر: 35550865 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

از سازمان ملل تا قندهار

مهمترین خبر‌های جهان

رئیس جمهوری ایران در گفتگو با فاکس نیوز گفت: آمریکا حامی تروریسم در منطقه است

صاحب‌خبر -
 به گزارش سرویس بین الملل  خبرگزاری صدا و سیما، مهمترین عناوین خبری 12 ساعت گذشته به شرح زیر است:
ایران
// رئیس جمهوری ایران در گفتگو با فاکس نیوز گفت: آمریکا حامی تروریسم در منطقه است. (خبرگزاری صدا و سیما)
// امانوئل مکرون" رئیس جمهوری فرانسه و "بوریس جانسون" نخست وزیر انگلیس همزمان با حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران دیدار کردند. (خبرگزاری صداسیما از نیویورک)
// حسن روحانی رئیس جمهور ایران در گفتگو با شبکه فاکس نیوز آمریکا گفت: اگر دولت آمریکا خواهان مذاکره است باید شرایط متناسب با آن را فراهم کند. (شبکه تلویزیونی الجزیره)
// حسن روحانی رئیس جمهور ایران گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قبل از هر گونه مذاکره باید اعتماد از دست رفته را بازگرداند. (شبکه تلویزیونی المیادین)
// رییس جمهور فرانسه و نخست وزیر انگلیس در ملاقات با روحانی اصرار به دیدار وی با ترامپ کردند. در دیدار کوتاه دو نفره جانسون و ماکرون با رییس جمهور کشورمان از روحانی خواستند پیش از ترک نیویورک با ترامپ دیدار کند. (خبرگزاری صداوسیما از نیویورک)
// رییس جمهوری اسلامی ایران در دیدار با نخست وزیر انگلیس، با انتقاد شدید از بیانیه اخیر سه کشور اروپایی و طرح اتهامات بی اساس، بر لزوم اجرای تعهدات آن‌ها بعنوان اعضای برجام تاکید کرد. (خبرگزاری صداوسیما از نیویورک)
کره جنوبی
// رئیس جمهور کره جنوبی در اظهاراتی در سازمان ملل متحد پیشنهاد تبدیل منطقه غیرنظامی کره به یک منطقه صلح بین المللی را مطرح کرد. (آسوشیتدپرس)
ترکیه
//رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز سه شنبه در سازمان ملل متحد گفت: داشتن سلاح هسته‌ای یا باید برای همه مجاز باشد یا برای همه ممنوع شود. (خبرگزاری رویترز)
// رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه پس از آنکه دید عبدالفتاح السیسی و دونالد ترامپ بر سر یک میز نشسته اند مراسم ناهاری را که در سازمان ملل متحد برگزار شده بود ترک کرد. (شبکه تلویزیونی الجزیره عربی)
سوریه
// رئیس جمهور سوریه گفت: در پی پیروزی‌های سیاسی و نظامی جبهه مقاومت، تلاش‌ها و شیطنت‌ها برای پیچیده کردن مسایل و پرونده‌های مختلف، شروع می‌شود و این رفتار فقط مختص به مسئله سوریه نیست. (خبرگزاری صدا و سیما)
امریکا
// بر اساس یک پژوهش، کودکان سیاه پوست و اسپانیایی تبار در نظام آموزشی آمریکا در مدارسی با فقر شدید متمرکز شده اند که امکانات اندکی دارد. (خبرگزاری رویترز)
// آمریکا روز سه شنبه گفت: ۵۲ میلیون دلار به خوآن گوایدو رئیس مخالفان ونزوئلا کمک مالی می‌کند. این نشان از تشدید حمایت آمریکا از گوایدو دارد حتی با این که تلاش وی برای برکناری نیکولاس مادورو رئیس جمهور این کشور به بن بست خورده است. (خبرگزاری رویترز)
// دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت: کمک آمریکا به اوکراین به این جهت متوقف شد که دیگر کشور‌ها نیز باید پول بدهند. (خبرگزاری رویترز)
//سفارت آمریکا از اتباع خود در عراق خواست به خاطر "احتمال وقوع انفجار‌ها در این کشور به خصوص در طول شب" جانب احتیاط را مراعات کنند. (شبکه تلویزیونی المیادین)
// جان لوئیس نماینده ارشد حزب دمکرات آمریکا در کنگره این کشور گفت: معتقد است اکنون زمان آغاز فرایند استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور است. (خبرگزاری رویترز)
// جو بایدن نماینده حزب دمکرات آمریکا در کارزار انتخابات ریاست جمهوری این کشور قرار است اواخر روز سه شنبه (به وقت محلی) در سخنانی بگوید دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور باید به درخواست‌های کنگره آمریکا برای ارایه اطلاعات درباره اوکراین و دیگر موضوعات پاسخ دهد وگرنه کنگره آمریکا باید وی را استیضاح کند. (خبرگزاری رویترز)
// نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: مدیر اطلاعات ملی آمریکا به دستور دولت ترامپ در حال نقض قانون بر سر فردی است که اطلاعاتی درباره روابط ترامپ و اوکراین فاش کرده است. (خبرگزاری رویترز)
// روزنامه واشنگتن پست گزارش داد نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا سه شنبه تحقیقات رسمی درباره استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور را آغاز می‌کند. (خبرگزاری رویترز)
// نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا آغاز تحقیقات رسمی استیضاح ترامپ را اعلام کرد. (خبرگزاری فرانسه)
انگلستان
// رئیس حزب کارگر انگلیس گفت: نخست وزیر این کشور در تلاش برای تعلیق جلسات پارلمان اقدام غیرقانونی مرتکب شد، اما بالاخره ناکام ماند. (شبکه تلویزیونی سی ان ان)
// رئیس حزب کارگر انگلیس با استناد به حکم دیوان عالی این کشور مبنی بر غیرقانونی بودن اقدام بوریس جانسون به تعلیق پارلمان، استعفای نخست وزیر را خواستار شد. (شبکه تلویزیونی سی ان ان)
// براساس نظرسنجی موسسه یوگاو (YouGov) پس از وقایع روز سه شنبه در دیوان عالی انگلیس، تقریبا نیمی از مردم این کشور فکر می‌کنند که بوریس جانسون باید استعفا دهد. (خبرگزاری صدا و سیما)
// رئیس حزب کارگر انگلیس از اظهارات این هفته‌ی بوریس جانسون نخست وزیر این کشور در حمایت از اعزام نیروی نظامی به عربستان سعودی پس از حمله اخیر به تاسیسات نفتی آرامکو انتقاد کرد. (پایگاه اینترنتی آی نیوز)
آلمان
// سخنگوی دولت آلمان گفت: آنگلا مرکل صدراعظم این کشور با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره ایران و مسایل تجاری صحبت کرده است. (خبرگزاری رویترز)
// صدراعظم آلمان گفت: محور اصلی دیدار مشترک امروز من و ترامپ، ایران است.
(خبرگزاری آسوشیتدپرس)
ایتالیا
// نخست وزیر ایتالیا گفتگو میان ایران و کشور‌های غربی را تنها راه حل برای کاهش تنش در منطقه دانست. (خبرگزاری صدا و سیما)
افغانستان
// انفجار دیشب در مقابل ستاد انتخاباتی اشرف غنی در شهر قندهار در جنوب افغانستان یک کشته و سه زخمی برجای گذاشت. (خبرگزاری صداوسیما از کابل)
عراق
// خبرگزاری رسمی عراق اعلام کرد عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق فردا چهارشنبه به عربستان سفر می‌کند. (شبکه تلویزیونی العربیه)
عربستان سعودی
// عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه عربستان گفت: کشورش همه گزینه‌ها از جمله گزینه نظامی را بعد از تکمیل تحقیقات درباره حمله به آرامکو در نظر خواهد گرفت. (خبرگزاری رویترز)
نیکاراگوا
// دانیل اورتگا، رئیس جمهور نیکاراگوا، سفارت آمریکا در ماناگوا و نیز سازمان‌های بین المللی را متهم کرد که به اعتراض‌های یک سال و نیم گذشته علیه دولت وی دامن زده اند.
(آسوشیتدپرس از ماناگوا)
فرانسه
// رئیس جمهور فرانسه گفت: مذاکره با ایران باید با هدف جلوگیری از دستیابی تهران به سلاح هسته‌ای باشد. (شبکه تلویزیونی الجزیره عربی)
// کاخ ریاست جمهوری فرانسه (الیزه) اعلام کرد امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه بعد از گفتگو با دونالد ترامپ همتای آمریکایی خود، بار دیگر با حسن روحانی رییس جمهور ایران دیدار کرد. (خبرگزاری فرانسه)
پاکستان
// عمران خان نخست وزیر پاکستان گفت: محمد بن سلمان ولیعهد سعودی و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از وی خواسته اند که برای برقراری آرامش با حسن روحانی رئیس جمهور ایران تماس بگیرد. (شبکه تلویزیونی المیادین)
// عمران خان نخست وزیر پاکستان گفت: من نقش میانجی میان تهران از یک سو و ریاض و واشنگتن از سوی دیگر را دارم. (شبکه تلویزیونی المیادین)
ناتو
// ینس استولنبرگ دبیرکل ناتو گفت: علی رغم نقض معاهده منع موشک‌های هسته‌ای میان برد از سوی روسیه، ما به دنبال جنگ سردی دیگر با این کشور نیستیم. (خبرگزاری صدا و سیما)
روسیه
// یک منبع در هیئت اعزامی روسیه به نیویورک گفت: وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه در نشستی با حضور نمایندگان شش کشور امضا کننده توافق هسته‌ای در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک شرکت خواهد کرد. این منبع به خبرنگاران گفت: این جلسه با حضور پنج کشور بعلاوه ایران در مورد توافق هسته‌ای این کشور برگزار می‌شود. (اسپوتنیک)
یمن
// سخنگوی جنبش انصارالله یمن گفت: واشنگتن عادل الجبیر دروغگو را جلو انداخته است تا از واشنگتن آغاز تجاوز علیه یمن را اعلام کند. (شبکه تلویزیونی المیادین)
// دست کم ۱۶ غیر نظامی از جمله هفت کودک و چهار زن در دو حمله هوایی جنگنده‌های متجاوز سعودی به یمن شهید شدند. (خبرگزاری فرانسه از دبی)
امارات عربی متحده
// رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند وزیر خارجه اسرائیل با همتای اماراتی خود در سازمان ملل متحد دیدار کرد. (شبکه تلویزیونی المیادین)

نظر شما