شناسهٔ خبر: 35488811 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر خبر داد:

افزایش ۴۰ درصدی پوشش خدمات امدادی و درمانی در اربعین ۹۸

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با اعلام افزایش ۴۰ درصدی در دپو دارو، تجهیزات و ملزومات در پوشش امدادی و درمانی اربعین ۹۸، از پیش بینی حضور۳ میلیون زائر و ثبت نام ۸۰۰ هزار نفر در سامانه سماح تا کنون، خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، محمودرضا پیروی با تشریح اقدامات جمعیت هلال احمر برای ارائه خدمات به زائران در عملیات درمانی و امدادی اربعین ۹۸، گفت: در مجموع اربعین امسال هلال احمر در ۶۰ بیمارستان، مرکز درمانی، پایگاه و چادرهای درمانی به زائران در پیاده روی اربعین ارائه خدمت می‌کند. همچنین با توجه به بازشدن مرز خسروی  سه پایگاه نیز در این مسیر برای ارائه خدمات درمانی لازم به زائران در نظر گرفته شده است.

وی با اعلام به کارگیری ۸ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۴۲ آمبولانس در کربلا، حله، نجف، کاظمین ، اظهار کرد: ۸ دستگاه خودروی اتوبوس آمبولانس به همراه ۶۴ نفر شامل پزشک، پرستار، نجاتگر و راننده و ۴۲ دستگاه خودروی آمبولانس به همراه ۸۴ نفر نجاتگر و راننده برای ارائه خدمت به زائران در اربعین به کار گرفته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امسال بین ۲ هزار ۲۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در قالب کادر درمان اربعین به عراق اعزام می‌شوند، گفت: بر این اساس کادر درمانی شامل پزشک متخصص، مترجم عرب زبان، پزشک عمومی، امدادگر، پرستار خانم، ۱۵۸ تکنسین دارویی، ۴۰ کارشناس بهداشت، ۱۰ کارشناس انفورماتیک، ۵۸ نیروی خدمات ۸۴ نفر پذیرش و ۱۴۲ نفر نیروی اورژانس ۱۱۵ در کادر درمانی به راهپیمایان ارائه خدمت خواهند کرد.

پیروی همچنین با تشریح برنامه های سازمان امداد و نجات، مدت زمان اجرای طرح سازمان را ۲۱ روز و از شنبه ۱۳ مهر تا جمعه ۳ آبان دانست و گفت: ایجاد ۴ قرارگاه مرزی اربعین در مرزهای مهران، شلمچه، چذابه و خسروی، استقرار نمایندگان جمعیت هلال احمر در طول طرح در استانهای ایلام، خوزستان و کرمانشاه، استقرار ۴ تیم عملیاتی در قرارگاه‌های مرزی، استقرار ۳۸ دستگاه خودروی عملیاتی (کمک دار) در قرارگاههای مرزی، استقرار ۳۶ دستگاه موتور سیکلت عملیاتی و موتورلانس در قرارگاههای مرزی، استقرار ۹۴ دستگاه آمبولانس آماده عملیات در قرارگاه‌های مرزی، استقرار ۲۰ دستگاه آمبولانس آماده عملیات در قرارگاههای مرزی، استقرار ۴ دستگاه خودروی ارتباطات(تیپ یک) در قرارگاههای مرزی، استقرار ۴ فروند بالگرد در قرارگاههای مرزی خسروی، مهران، شلمچه و چذابه از جمله این اقدامات است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر افزود: همچنین ۴۸۰ پایگاه امداد و نجات بین شهری در سراسر کشور برای پوشش امدادی مراسم و ۸۰ پایگاه بین شهری استانهای معین در محورهای مواصلاتی منتهی به مرزهای خروجی در آماده باش بوده و ۹۰ پایگاه امداد و نجات ثابت، موقت و سیار در استانهای ایلام، خوزستان و کرمانشاه نیز فعال است.

نظر شما