شناسهٔ خبر: 35477147 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

ابتکار عمل انصارالله یمن برای پایان جنگ در این کشور

حملات به خاک عربستان متوقف می‌شود

صاحب‌خبر -

گروه جهان – درست یک هفته پس از آنکه نیروهای مردمی انصارالله یمن با حملات پهپادی، دو مورد از تأسیسات نفتی حیاتی عربستان را در واکنش به تجاوز 4.5 ساله سعودی‌ها به کشورشان هدف قرار دادند، مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن جمعه شب از یک ابتکار عمل برای صلح رونمایی و اعلام کرد، انصارالله به‌صورت یکجانبه تمام حملات پهپادی، موشکی و غیره به عربستان را متوقف می‌کند به شرط آنکه عربستان هم همین کار را بکند و دست از حملات به یمن بردارد.
به‌ گزارش الجزیره، مهدی المشاط با اعلام توقف هدف‌گیری خاک عربستان با پهپادها، موشک‌های بالستیک و بالدار و تمامی انواع هدف‌گیری‌ها تأکید کرد: منتظر پاسخ مثبت و متقابل و بهترین واکنش عربستان به این طرح صلح هستیم و در عین حال در صورتی که پاسخ ریاض به این طرح مثبت نباشد، حق پاسخگویی را برای خود محفوظ می‌دانیم.
این مقام یمنی افزود: تأکید می‌کنیم ادامه جنگ هرگز به نفع هیچ کس نخواهد بود، بلکه تحولات مهم و خطرناکی را به همراه خواهد داشت که نمی‌خواهیم رخ دهند با علم به اینکه بیشترین خسارت‌ و آسیب متوجه ما نخواهد بود بلکه در وهله اول و به طور اساسی و مستقیم متوجه کشورهای متخاصم خواهد بود. سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز در تازه‌ترین سخنرانی خود با اشاره به هدف قرار گرفتن تأسیسات نفتی آرامکو عربستان هشدار داد: به جای اینکه عربستان و امارات برای خرید سامانه‌های دفاع هوایی، هزینه گزافی کنند، جنگ را متوقف کنند.
این هشدارها و ابراز نگرانی‌ها در حالی است که مارک اسپر، وزیر دفاع امریکا دیروز شنبه اعلام کرد، در واکنش به حملات آرامکو نیروهای امریکایی بیشتری را به خاورمیانه اعزام می‌کند.

نظر شما