شناسهٔ خبر: 35361912 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

فرماندار تهران:

۲۶۴ مدرسه بالای ۶۰ سال در تهران داریم

فرهادی از وجود ۲۶۴ مدرسه فرسوده بالای ۶۰ سال در شهر تهران خبر داد و گفت: همچنین ۵۰۰ مدرسه نیز نیازمند تجهیز و بازسازی می باشند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «عیسی فرهادی» امروز دوشنبه 25 شهریور در آیین رونمایی و الصاق نمادین برچسب سرویس مدارس شهر تهران گفت: آموزش و پرورش وظیفه تربیت انسان را بر عهده دارد؛ تربیت انسان هایی که در هشت سال دفاع مقدس از آب و خاک کشور دفاع کردند و ما در این هشت سال در مقابل هر دو دانش آموز شهید یک معلم شهید نیز به جامعه تقدیم کردیم.

 

فرماندار تهران اظهار کرد: انقلاب اسلامی به مدیریت امام و به صحنه آمدن آموزش و پرورش به ویژه دانش آموزان به وجود آمد. شهدا تربیت شده همین معلمان دلسوز و وفادار به نظام هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: اگرچه ما شرایط سختی را به دلیل تحریم ها، بازسازی و رفع محدودیت های گذشته پشت سر گذاشتیم ولی امروز درخشش این تعلیم و تربیت علیرغم همه وجود همه مشکلات محور اصلی توسعه و پیشرفت کشور قرار گرفته است و تلاش کردیم عدالت آموزشی در کشور اتفاق بیفتد اما هنوز تا رسیدن به جایگاه واقعی آموزش و پرورش فاصله طولانی داریم، به عنوان مثال آموزش و پرورش در زمینه مقاوم سازی مدارس و زیرساخت هایی باید در حوزه فنی و حرفه ای و کسب مهارت های شغلی با مشکلات زیادی مواجه است و در این زمینه هزینه کرد کمی دارد چرا که پول و اعتبار ندارد، گرچه بخش اعظمی از اعتبارات اجرایی در اختیار آموزش و پرورش است اما در بخش زیرساخت های این اعتبارات یا وجود ندارد و یا بسیار کم است، هرچند کمک های خیرین در سال های اخیر نقش مهمی در حل مشکلات آموزش و پرورش داشته است.

 

فرماندار تهران در ادامه افزود: بنابراین نیاز است که همه امکانات کشور به سمت تجهیز، توسعه و پیشرفت آموزش و پرورش گرایش یابد. حدود 13 میلیون دانش آموز داریم که باید چرخ های آینده کشور را بچرخانند؛ بنابراین اگر اینها درست تربیت نشوند و مهارت های زندگی را نیاموزند، آسیب های فراوانی که در سطح دنیا وجود دارد، آنها را از مسیر انقلاب، اسلام و وطن دوستی فاصله خواهد انداخت چون هدف دشمن در کشور ما تربیت افراد بی اراده و تنبل است؛ بنابراین نیاز است که همه دلسوزان نظام، اولیا و رسانه ها به سمت آموزش و پرورش سوق یابند. در صورت انجام این کار ما توفیقات خوبی به دست خواهیم آورد.

 

فرهادی تصریح کرد: اگر آموزش و پرورش تقویت شود، می تواند انسان های خوبی را تربیت کند اما کم کاری زیادی در بخش آموزش و پرورش داریم و دلیل آن نیز محرومیت های فراوانی است که در بخش های دیگر وجود دارد.

 

فرماندار تهران با اشاره به نقش آموزش و پرورش در تربیت افراد فرهیخته و دانشمند در کشورمان تصریح کرد: ما در حوزه موشک زن نقطه زن در سطح دنیا رتبه اول را داریم؛ دنیا از ایستادگی و مقاومت ما در برابر توطئه دشمن متحیر شده است که قطعا همه این توفیقات خروجی آموزش و پرورش است؛ ضمن اینکه آموزش و پرورش برای رسیدن به جایگاه مطلوب خود فاصله زیادی دارد.

 

وی با بیان اینکه یک دوازدهم جمعیت دانش آموزی کشور در تهران است، افزود: ولی شهر تهران در حوزه امکانات در رتبه آخر قرار دارد. مدارس فرسوده موجود در شهر تهران با هیچ جای کشور قابل قیاس نیست. بیش از 500 مدرسه ما نیاز به بازسازی دارد که اعتبار زیادی را می طلبد؛ بنابراین باید آموزش و پرورش را تقویت و زیرساخت های آن را فراهم کنیم. قطعا امروز توان آموزش و پرورش خارج از این امر می باشد که حتما باید این کار مدیریت شود؛ بنابراین هم اولیا و هم خیرین و رسانه ها باید این شرایط را فراهم کنند تا آموزش و پرورش بتواند در ماموریت مهم خود که رشد کودکان و نوجوانان است، گام های بلندتری بردارد.

 

فرماندار تهران در ادامه افزود: در تهران 264 مدرسه بالای 60 سال داریم و همچنین 20 هزار کلاس جدید باید ایجاد شود. اگر توسعه و پیشرفت می خواهیم، هیچ راهی جز تقویت آموزش و پرورش نداریم.

 

فرهادی تصریح کرد: طرح بازگشایی مدارس با همکاری شهرداری تهران، فرمانداری، پلیس، آموزش و پرورش و با حمایت اولیا و مربیان اجرایی می شود تا این ظرفیت ایجاد شود تا خانواده ها با اطمینان بیشتری فرزندان خود را در اختیار سرویس های مدارس قرار دهند.

 

وی با اشاره به مدرک تحصیلی رانندگان سرویس های مدارس خاطرنشان کرد: 844 نفر از رانندگان سرویس های مدارس دارای مدرک لیسانس و دکتری هستند و بیش از هزار نفر نیز فوق دیپلم می باشند.

 

 

 

 

 

 

نظر شما