شناسهٔ خبر: 35292809 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیران راه‌آهن مراکز جذب بار را شناسایی کنند

مدیر عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: مدیران راه‌آهن کشور مأموریت دارند مراکز جذب بار را شناسایی کنند که این مهم برای سال 98 هدف‌گذاری شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر سعید رسولی بعد از ظهر امروز در بازدید از مسیر راه‌آهن ملایر ـ کرمانشاه با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اظهار کرد: مجموعه مدیران و کارکنان راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران خود را خادم مردم به‌ویژه زائران امام رضا(ع) و حضرت اباعبدالله(ع) می‌دانند.

وی با اشاره به تردد زائران حسینی در این مسیر گفت: در ایام اربعین جابجایی بخشی از زائران کربلای معلی را مجموعه راه‌آهن بر عهده دارد و امسال تلاش داریم هم به لحاظ کمیت و کیفیت خدمات را بهبود ببخشیم.

مدیرعامل راه‌آهن کشور تصریح کرد: با تلاش‌هایی که صورت گرفته به زودی میزبان خیل عظیم زائران اباعبدالله(ع) برای حضور در کربلا و در این مسیر خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: دو عامل اصلی تعیین‌کننده ظرفیت قطارها هستند، یکی تقاضا برای سفر است که توسط دستگاه‌های مجری نیازسنجی می‌شود و عامل دوم ترافیک مسیر است که به ما اجازه بدهد بتوانیم قطارهای بیشتری را به یک مسیر اختصاص دهیم.

رسولی افزود: قطار ملایر به تهران به‌ تازگی برقرار شده و برای تعداد قطارهای کرمانشاه ـ ملایر به مشهد تمهیدات خوبی اندیشیده شده است، این قطارها یک روز در میان مسافت را طی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اصلی‌ترین مأموریت‌های جمهوری اسلامی ایران موضوع جابجایی بار است و در سیاست‌های کلی برنامه ششم تأکید ویژه‌ای بر اتصال جذب عمده بار به شبکه ریلی کشور شده است.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: مدیران راه‌آهن کشور مأموریت دارند مراکز جذب بار را شناسایی کنند که این مهم برای سال 98 هدف‌گذاری شده است.

وی گفت: حدود 70 کیلومتر اتصال مراکز عمده بار را خواهیم داشت که با اجرای این خط فرعی ظرفیت 20 میلیون انتقال بار بیشتر به وجود خواهد آمد.

رسولی افزود: در استان همدان و در این منطقه با توجه به استعدادها و وجود کارخانه‌های متعدد و با همکاری مسئولان استانی و شهرستانی این جذب بار انجام خواهد شد.    

  انتهای پیام/۸۹۰۱۳/م

نظر شما