شناسهٔ خبر: 35241172 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

قم در شب تاسوعای حسینی سراسر ماتم و عزا

طنین یا ابالفضل العباس(ع) در شهر بانوی کرامت

شهر مقدس قم در شب تاسوعای حسینی سراسر غرق در عزا و ماتم است.

صاحب‌خبر -

شهر مقدس قم در شب تاسوعای حسینی سراسر غرق در عزا و  ماتم استبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قم، شهر کریمه اهل بیت در شب تاسوعای حسینی سراسر ماتم است و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بر مظلومیت سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش بویژه حضرت ابالفضل العباس(ع) به سوگ نشسته اند.

در این شب حزن انگیز شاهد جلوه های بی بدیلی از عشق و ارادت به امام حسین(ع) و یاران باوفایش است، و ندای لبیك یا حسین(ع) و یا ابالفضل العباس(ع) در قم طنین انداز شده است.

صحن‌ها و رواق‌های حرم کبریایی بانوی کرامت در این شب، حال و هوای ویژه‌ای دارد و هزاران عاشق و دلسوخته ساحت مقدس اهل‌ بیت عصمت و طهارت(ع) در این ایام از سراسر کشور برای عرض تسلیت خود را به حرم بانوی کرامت حضرت فاطمه معصمومه(س) رسانده اند و به یاد مظلومیت سومین امام شیعیان و حضرت ابالفضل العباس اشك ماتم می ریزند و برسر و سینه می زنند.

ارادتمندان اهل بیت عصمت طهارات با برپایی ایستگاههای صلواتی در سطح شهر، و توزیع چای و غذای نذری از عزاداران حسینی پذیرایی می کنند و عشق و ارادت خود را به خاندان رسالت به نمایش می گذارند.

در مسجد مقدس جمكران، بقاع متبركه، دفتر مقام معظم رهبری در قم و دفاتر و بیوت مراجع عظام تقلید نیز آیین های سوگواری  برپاست و سخنرانان به بیان فلسفه قیام امام حسین(ع) و پیام نهضت عاشورا می پردازند.

 

 

نظر شما