شناسهٔ خبر: 35240997 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

گیلان در شب تاسوعای حسین(ع) غرق در ماتم است

همزمان با شب تاسوعای حسینی سراسر گیلان غرق در ماتم و اندوه حسین(ع) به‌‌ویژه علمدار کربلا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، همزمان با شب تاسوعای حسینی، شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در سراسر گیلان با برپایی دسته‌های عزاداری بر مظلومیت سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش بویژه حضرت ابالفضل العباس(ع) به سوگ نشسته‌ و اشک ماتم ریختند.

 

امشب شیفتگان خاندان عصمت و طهارت(ع) در گوشه گوشه این استان به سوگ نشسته‌ و با یادآوری مصیبت‌های حضرت زینب كبری(س) و كودكان حضرت امام حسین(ع)، عشق و ارادت خالصانه خود را به سید و سالار شهیدان به نمایش گذاشتند.

 

ندای لبیک یا حسین(ع) و یا ابالفضل العباس(ع) در سراسر شهرها و روستاهای گیلان طنین‌انداز شده و مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه میزبان مومنان دل‌سوخته‌ای است كه با دل‌هایی مالامال از غم و اندوه سوگوار اباعبدالله الحسین(ع) هستند.

 

مردم سوگوار و عزادار گیلانی با حضور در دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی و سوگواری در سراسر شهرها، بخش‎ها و روستاهای استان به یاد مظلومیت سومین امام شیعیان و حضرت ابالفضل العباس(ع)اشک ماتم ریخته و برسر و سینه می‌زنند.

 

گیلانیان ولایتمدار با برپایی ایستگاه‌های صلواتی در سطح شهر، با چای و غذای نذری از عزاداران حسینی پذیرایی كردند و عشق و ارادت خود را به خاندان رسالت به نمایش گذاشتند.

 

امشب به حضرت ابالفضل العباس(ع)، علمدار دشت كربلا اختصاص دارد.
 

نظر شما