شناسهٔ خبر: 35213547 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

انسجام هیاتهای مذهبی پیام مهم قیام عاشورا به جهان

خبرگزاری صداوسیما

در روز تاسوعای حسینی شیفتگام امام حسین (ع) در قالب یک هیات بزرگ مذهبی در شهر یاسوج درخیابان جمهوری تا میدان امام حسین (ع) تجمع و عزاداری می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد، مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: در روز تاسوعای حسینی شیفتگام امام حسین (ع) در قالب یک هیات بزرگ مذهبی در شهر یاسوج درخیابان جمهوری تا میدان امام حسین (ع) تجمع و عزاداری می کنند.
حجه الاسلام خاضع افزود: تاکنون در ایام محرم و روزهای تاسوعا و عاشورا هیات های عزاداری به صورت دسته جات محله ای در سالروز سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در شهر یاسوج ویژه برنامه هایی برگزار می کردند که با تصمیم دستگاههای فرهنگی امسال نخستین بار این عزاداران در روز تاسوعا در یک انسجام بزرگ، عزاداری خواهند کرد.
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اضافه کرد این تجمع برشکوه عزاداری خواهد افزود وعزاداران پیام عاشورا را به خوبی منتشر خواهند کرد.
همچنین فرمانده ی سپاه فتح استان به ضرورت لنسجام هیاتهای عزاداری در آیین های ویژه دهه ی اول محرم تاکید کرد.
سردار خرمدل با بررسی ابعاد این قیام بزرگ حفظ وحدت و همدلی در مقابله با زورگویان را هدف آن دانست و افزود: درصورت تجمع عزاداران در روز تاسوعای حسینی در مرکز استان جلوه ای با شکوه از کثرت و وحدت را شاهد خواهیم بود.
وی اضافه کرد:  بیش از 1200 هیات مذهبی در این استان فعالند که ضرورت دارد در قالب برنامه های منسجم و یکپارچه برنامه های خود را اجرا کنند.
شاهینی فرمانده ی سپاه ناحیه ی بویر احمد نیز گفت: این ناحیه در قالب 7 هیات رزمندگان در این عزاداری حضورخواهند داشت.
عزاداران حسینی و هیاتهای مذهبی شهر یاسوج در روز تاسوعا راس ساعت 10 و نیم در خیابان جمهوری این شهر گرد هم خواهند آمد.

نظر شما