شناسهٔ خبر: 35196350 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مداحان از دامن زدن به اختلافات فرق اسلامی پرهیز کنند

امام جمعه سوق گفت:مداح‌ها و ذاکران اهل بیت علیهم السلام از تعابیر نامناسب و سبک استفاده نکنند و از دامن زدن به اختلافات فرق اسلامی پرهیز کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد،  حجت الاسلام مهدی کیانی اصل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به مساله بخل اشاره کرد و گفت:نخستین و مهم‌ترین اثر بخل بر انسان، زدودن تدریجی ایمان اوست و در واقع بخل و ایمان با یکدیگر جمع نمی‌شوند.

وی در ادامه ضمن تقدیر از عملکرد مثبت مسئولین هیئت‌های عزاداری در ایام محرم، افزود:قیام عاشورا، رخدادى است که تاریخ اسلام، حتى تاریخ بشریت همانندى براى آن سراغ ندارد و جایگاه بلند عاشورا آن‌را به‌صورت رویداد جاودانه‌اى درآورده است که همچون نگین درخشان بر تارک تاریخ و فرهنگ بشرى مى‌درخشد.

کیانی اصل به برخی از پیام‌های عاشورا برای مقاومت کنونی ملت مسلمان و عاشورایی ایران اشاره کرد و گفت :سازش و تسلیم در برابر حکام ظالم و نالایق، در قاموس اسلام و آل الله جایی ندارد، و این خود یکی از پیامد‌های مهم قیام عاشورا در وضعیت کنونی کشور است و باید در این راه مقاوم بود.

وی افزود :عاشورای حسینی الگوی ماندگار ایثار و شهادت در تمامی اعصار است.

خطیب جمعه سوق در ادامه به باید و نباید‌های مداحی در هیئات مذهبی پرداخت و گفت:مراسم مداحی و ذکر مصیبت که توسط ذاکران و مداحان اهل بیت (ع) انجام می‌شود، یکی از ارکان هیئات مذهبی به حساب می‌آید که باید برنامه آنان در تراز آموزه‌های اسلامی بوده و از انحراف بدور باشد.

کیانی اصل در ادامه به آسیب‌های موجود در مداحی‌ها اشاره کرد و اظهار داشت:مداح‌ها و ذاکران اهل بیت علیهم السلام از تعابیر نامناسب و سبک استفاده نکنند و از دامن زدن به اختلافات فرق اسلامی پرهیز کنند.

نظر شما