شناسهٔ خبر: 35195785 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

روی آوردن به اقتصاد مقاومتی برای رفع مشکلات

خطیب جمعه شهر لیکک گفت: مردم باید در زمینه مشکلات معیشتی به اقتصاد مقاومتی روی آورند و نشان پیروزی در مقاومت آمادگی آمریکای جهانخوار برای مذاکره با جبهه مقاومت در یمن است

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد،  خطیب جمعه شهر لیکک با عرض تسلیت ایام محرم گفت: حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) هدف از قیام خود را اصلاح طلبی و اصلاح گری با شرط عمل به سیره پیامبر دانست و باید بدانیم که بعضی از اصول حتی با پیشرفت یا عدم پیشرفت تکنولوژی غیر قابل تغییر هستند.

حجه الاسلام افروغی با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر افزود: متولیان امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان اقدامات خوبی انجام دادند و انتظار هست در ادامه کار بیشتر و بهتر برای رواج این فریضه مهم اقدام نمایند.
وی با اشاره به قیام عاشورا گفت: هیچ کس، چون یاران امام حسین علیه السلام تابلویی از معرفت را به نمایش نگذاشتند و می‌توان درس‌هایی بزرگ از قیام عاشورا گرفت.
وی ادامه داد: امروز بیشتر از همه وقت‌ها ملت و دولتمردان ما باید به شعار هیهات من ذله عمل کنند و هر جا به این شعار عمل کردیم عزت و اقتدار شیعه حفظ شد و باعث گرایش دیگر ملل به دین مبین اسلام و مذهب شیعه شده است.
حجه الاسلام افروغی افرود: عزت دهی و بزرگی هزینه دارد و باید برای رسیدن به قلعه‌های اقتدار و افتخار به ارزش‌های اسلامی و اهداف عاشورا عمل کرد.
وی ادامه داد:یکی دیگر از درس‌های مهم عاشورا چنگ زدن به ریسمان آسمان امامت و ولایت است و بزرگترین سرمایه هر جامعه ولایت و اهل بیت است و جهل و نادانی از مهمترین دلایل ضعف است.
خطیب جمعه شهر لیکک اظهار داشت: هر تمدنی در جهان شکل گرفت از علوم اسلامی الهام گرفت و همیشه دین نقش مهمی داشت.
وی اضافه کرد: مردم باید در زمینه مشکلات معیشتی به اقتصاد مقاومتی روی آورند و نشان پیروزی در مقاومت آمادگی آمریکای جهانخوار برای مذاکره با جبهه مقاومت در یمن است و به یمن همین مقاومت شیعیان و حزب‌الله لبنان توانستند با اقتدار در مقابل ارتش تا دندان مسلح اسرائیل بایستند.
حجه الاسلام افروغی در مورد نقش زنان در حادثه عاشورا گفت: زنان در قیام عاشورا نقش بسیار مهمی ایفا کردند که حضور حضرت زینب (س ع) و مادر وهب توانستد با تمام وجود از اهداف قیام دفاع نمایند.
وی اظهار داشت: رسانه‌های داخلی باید در مقابل تهاجم رسانه‌های بیگانه با اطلاعات کامل به مقابله بپردازند و متاسفانه بعضی رسانه‌های داخلی ندانسته به بعضی مسائل دامن می‌زنند و مردم باید هوشیار باشند از رسانه‌های با صداقت مطالب را دریافت کنند.
حجه الاسلام افروغی با اشاره به مسائل اتفاق افتاده در هفته اخیر در شهرستان گفت: ایل بهمئی در ادوار متفاوت تاریخ هوشیارانه عمل کرده و مردان بزرگی را در راه اعتلای دین اسلام و استقلال این مرز و بوم تقدیم کردند که انتظار می‌رود مردم صبور باشند و اهالی فضای مجازی نیز با تمام توان از پیشینه این ایل (بهمئی) دفاع کنند. 

نظر شما