شناسهٔ خبر: 35156415 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پیگیری تخلفات حوزه دارو؛

منشأ تخلف در ناصرخسرو؛ واردکننده‌ و توزیع کننده

سخنگوی تعزیرات منشأ تخلف در ناصرخسرو را شرکت‌های توزیع کننده و وارد کننده دارو دانست.

صاحب‌خبر -

آقای سید یاسر رایگانی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما منشأ تخلف در خرده فروشی‌ها، داروخانه‌ها و محدوده ناصرخسرو را مربوط به شرکت‌های توزیع کننده و وارد کننده دارو دانست و از سازمان غذا و دارو خواست ورود جدی کند

<div id="video-display-embed-code_3910582"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2516524/3910582?width=350&height=250"></script></div>

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا تعزیرات در خصوص عرضه خارج از شبکه دارو ورود کرده است؟ افزود: دو ماه پیش هشدار دادیم که وضع توزیع دارو در کشور نامناسب است و قیمت‌ها با آنچه روی پاکت دارو درج می‌شود، تطابق ندارد که شرکت‌های داروسازی و اتحادیه‌های مرتبط بحث تفاوت زمان تولید را مطرح می‌کردند و متأسفانه بحث عرضه خارج از شبکه دارو هم به مشکلات اضافه شد.
وی گفت: بخش دارو در اختیار افراد خاصی است که معتقدیم سازمان غذا و دارو باید بدون ملاحظه وارد میدان شود و تخلف‌هایی را که شرکت‌های بزرگ داروسازی و واردکنندگان و توزیع کنندگان دارند، رصد کند.
آقای رایگانی افزود: تخلف در سطح عرضه، خرده فروشی و در داروخانه‌های کوچک و حتی محدوده خیابان ناصرخسرو قابل انکار نیست، اما منشأ​ این تخلف‌ها، شرکت‌های مادر و تولید کننده‌های دارو هستند که باید سازمان غذا و دارو ورود جدی کند و ما هم آماده ایم در شعب تعزیرات خارج از نوبت به این پرونده‌ها رسیدگی کنیم، چون هم بحث سلامت مردم است و هم اینکه توان خرید مردم به واسطه دلالی و واسطه گری عده‌ای خاص پایین آمده است و نباید توزیع دارو‌های خاص در اختیار عده‌ای خاص باشد.
وی گفت: عرضه خارج از شبکه دارو انجام می‌شود و دوستان ما در سازمان غذا و دارو باید ورود کنند و ما هم خارج از نوبت پرونده‌ها را رسیدگی می‌کنیم.

جریمه شرکت دارویی الحاوی و شرکت پارس حیات

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از جریمه شرکت داروسازی الحاوی به علت ایفا نکردن تعهدات ارزی و همچنین جریمه شرکت پارس حیات به علت گران فروشی دستمال کاغذی خبر داد

سید یاسر رایگانی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: با شکایت بانک عامل از شرکت داروسازی الحاوی درباره ایفا نکردن تعهدات ارزی پرونده‌ای در تعزیرات تشکیل و حکم آن در شعبه هفتم تجدیدنظر تعزیرات حکومتی استان تهران قطعی شد.

<div id="video-display-embed-code_3910321"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2516524/3910321?width=350&height=250"></script></div>

وی گفت: بر همین اساس این شرکت به استرداد عین ارز به مبلغ ۳ میلیون و ۵۲۰ یورو و تعلیق ۶ ماهه کارت بازرگانی شرکت محکوم شد.
آقای رایگانی افزود: همچنین شرکت پارس حیات نیز به سبب گران فروشی دستمال کاغذی در شعبه ۸۴ تعزیرات استان تهران به میزان ۲۳۹ میلیارد و ۳۰۸ میلیون ریال جریمه محکوم و این جریمه دریافت شد.
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از احتکار ۸۰۰ تن گندم در سوله‌ای در غرب شهرستان شیراز خبر داد و گفت: این سوله در سامانه انبار‌ها ثبت نشده بود و مالک انبار شناسایی و بازداشت شد.

 انجمن شرکت های هواپیمایی صلاحیت اعلام قیمت ندارد

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: از نگاه ما انجمن شرکت های هواپیمایی هیچ صلاحیتی برای اعلام قیمت بلیت هواپیما ندارند و مرجع اعلام قیمت سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان است.
آقای سید یاسر رایگانی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا انجمن شرکت های هواپیمایی صلاحیت اعلام قیمت بلیت را دارد و چرا کاهش قیمت بلیت را از 21 شهریور اعلام کرده اند؟ افزود: از نظر ما انجمن شرکت های هواپیمایی هیچ صلاحیتی برای اظهار نظر ندارند و اینکه گفته اند از 21 شهریور قیمت ها پایین می آید اصلاً​ نظری پذیرفتنی نیست.
وی گفت: قیمت ارز یک ماه است که مسیر کاهشی و ثبات دارد و چرا 21 شهریور؟ دوستان منتظرند فصل سفر به اتمام برسد و مردم مشغول حضور فرزندانشان در مدارس شوند و بعد قیمت ها پایین بیاید در حالی که این بی انصافی است.
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: روز گذشته قیمت بلیت یکی از پروازهای اصفهان به تهران 700 هزار تومان بود که غیرقابل پذیرش است و ما رصد خود را ادامه خواهیم داد و تخلف چند شرکت هواپیمایی محرز شده است که در حال بررسی دقیق این موضوع هستیم.
آقای رایگانی گفت: قیمت بلیت هواپیما صد درصد باید کاهش پیدا کند.
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا در گرانفروشی بلیت هواپیما، سازمان هواپیمایی هم تقصیر دارد؟ افزود: از این سازمان توقع داریم در بعد نظارت بر شرکت های هواپیمایی وظیفه ذاتی خود را انجام دهد و اجازه ندهد لابی های موجود در شرکت های هواپیمایی، تعیین کننده قیمت و خدمات باشند.
آقای رایگانی خدمات پروازی را هم در شأن مسافران ندانست و در این خصوص به توزیع اقلام غذایی تاریخ مصرف گذشته در برخی پروازها اشاره کرد و گفت: سازمان هواپیمایی کشوری هم باید نظارت بیشتر بر خدمات پروازی و هم بر نرخ بلیت ها داشته باشد.
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا قیمت بلیت مسیر تهران ــ نجف یا مشهد ــ نجف در ایام اربعین باید در مقایسه با سال گذشته که دلار گران تر بود ، کاهش پیدا کند؟ افزود: هنوز قیمتی اعلام نکرده اند اما باید قیمت کاهش پیدا کند و هر گونه تخطی از نرخ اعلام شده تخلف است و رسیدگی می کنیم.

نظر شما