شناسهٔ خبر: 35054607 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه توسعه‌ایرانی | لینک خبر

با امضای تفاهم‌نامه سازمان منطقه آزاد و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص)؛

کیش صاحب جزیره مصنوعی می‌شود

صاحب‌خبر -

تفاهم‌نامه همکاری سازمان منطقه آزاد کیش و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) درزمینه لایروبی حوضچه شرقی بندر تجاری کیش و احداث جزیره مصنوعی به امضا رسید.

به گزارش ایلنا؛ همزمان با هفته دولت و در نشست مشترک مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزادکیش و سعید محمد فرمانده  قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) تفاهمنامه همکاری میان طرفین به امضارسید. این نشست با حضور مرتضی بانک، مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد که برای بهره‌برداری از چند طرح عمرانی به جزیره کیش سفر کرده بود، برگزار شد.

تکمیل مطالعات و اجرای پروژه عملیات لایروبی حوضچه شرقی بندر تجاری کیش و احداث جزیره مصنوعی به صورت طرح  وساخت (EPC) که شامل طراحی و مهندسی ساخت این جزیره مصنوعی، ساخت دایک موقت، لایروبی، استحصال و تراکم دینامکی است،  از جمله مفادی است که در تفاهنامه مذکور به امضای طرفین رسید.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ضمن ابراز خرسندی از انعقاد این تفاهم‌نامه تصریح کرد: با توجه به این که کیش میزبان طرح‌های بزرگ و در سطح ملی است از اینرو کیفیت انجام طرح برای سازمان منطقه آزاد کیش حایزاهمیت است و ازاین‌رو این سازمان سعی دارد با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های مطرح داخلی در زمینه رشد و توسعه کیش و عملی کردن ماموریت‌های این سازمان گام‌های اساسی بردارد.

وی افزود: با اجرایی شدن این تفاهم‌نامه، سازمان منطقه آزاد کیش صاحب جزیره مصنوعی به ابعاد ۵۰۰ هزار متر مربع می‌شود که برای آن کاربری‌های تفریحی ومسکونی در نظر گرفته شده است.

 

نظر شما