شناسهٔ خبر: 34993888 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

با حضور رئیس پلیس راهور تهران بزرگ و معاون شهردار تهران؛

خودروهاي سيار تست کنار جاده اي و ثبت تخلف معاينه فني رونمايي شدند

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- امروز سه شنبه 5 شهریورماه، مراسم رونمایی از خودروهای سیار جدید تست کنار جاده‌ای و خودروهای سیار ثبت تخلف معاینه فنی با حضور رئیس پلیس راهور تهران بزرگ و معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مرکز معاینه فنی نیایش برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در حاشیه این مراسم گفت: موضوع مهم و مطرح در شهر تهران، آلودگی ایجاد شده از طریق آلاینده‌ خودروها و حفظ سلامت شهروندان و محیط زیست است. در همین راستا برای کنترل بیشتر خودروها در زمینه کاهش آلایندگی و کنترل معاینه فنی، خودروهای سامانه سیار آزمون آلایندگی وسایل نقلیه با همکاری شهرداری تهران و ستاد معاینه فنی تجهیز شده است.
وی با بیان اینکه کارشناسان فنی و پلیس با این خودرو در سطح شهر حضور خواهند داشت، تصریح کرد: خودروی سیار در موارد لازم به خصوص برای سنجش آلایندگی خودروهای سنگین در شهر حاضر خواهند شد. چنانچه وسیله نقلیه‌ای براساس اندازه‌گیری دستگاه‌های موجود در خودرو، آلایندگی بیش از حد استاندارد داشته باشد، بلافاصله برگه معاینه فنی ابطال خواهد شد. البته 10 روز به فرد فرصت داده می‌شود تا برای رفع مشکلات آلایندگی خودروی خود اقدام کند.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در مورد خودروی دوم، گفت: برای کنترل معاینه فنی در کل سطح شهر تهران و شناسایی خودروهای فاقد معاینه فنی خودروی ثبت تخلف، معاینه فنی خودرو ها را بررسی می‌کند. این خودرو به صورت مکانیزه پلاک‌هایی که فاقد معاینه فنی هستند را شناسایی می‌کند و خودرو در صورت نداشتن برگه معاینه فنی جریمه خواهد شد. این دو خودرو از این به بعد در سطح شهر تهران تردد خواهند کرد.
پورسیدآقایی: ارسال پیشنهاد شناور شدن ساعات کاری ادارات در مهرماه به دفتر معاون اول رئیس جمهور
در ادامه، محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بیان کرد: در نیمه دوم سال افزایش آلودگی هوا به علت وجود ذرات معلق اتفاق می‌افتد که بخش بسیاری از ذرات معلق مربوط به خودروهای دیزلی است.
وی با بیان اینکه رونمایی از خودروی سیار جدید تست کنار جاده‌ای و خودروی سیار ثبت تخلف معاینه فنی اجازه می‌دهد که خودروها به خصوص خودروهای سنگین در بازه زمانی روز و شب  مورد بازرسی قرار گیرند، تصریح کرد: ‌درصورت فقدان استانداردهای لازم هر خودرو به مراکز معاینه فنی ارجاع داده می شود و تست مجدد می‌دهد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد خودروی ثبت تخلف سیار نیز گفت: خودرویی که به صورت سیار وظیفه بررسی معاینه فنی خودروها را برعهده دارد، خودروهای سبک و سنگین را در مراکز مختلف شهری حتی خودروهای درحال حرکت را بررسی می‌کند و در صورت نداشتن معاینه فنی درخواست توقف خودرو را می‌دهد.
پورسیدآقایی با تأکید براینکه مسئله جدی در شهرداری تهران کاهش آلودگی هوا است، تصریح کرد: امیدواریم امسال هم همانند سال‌های گذشته نیمه دوم سال را با آلایندگی کمتری پشت سر بگذاریم.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شهرنوشت، معاون شهردار تهران در پایان بیان کرد: نکته‌ای که امروز در جلسه مشترک با پلیس بحث شد، کنترل و کاهش ترافیک اول مهر بود. از اقدامات جدی اجرای طرح شناور شدن ساعت کار کارکنان خواهد بود. در هفته اول مهرماه ساعت کار کارکنان به مدت دو ساعت شناور می‌شود و کارمندان از ساعت 7 تا 9 صبح به صورت اختیاری می‌توانند وارد محل کار خود شوند و عصر نیز بیشتر در محل کار حضور داشته باشند تا پیک صبح و عصر کاهش پیدا کند. درخواست این طرح برای معاون اول ریاست جمهوری ارسال شده و منتظر هستیم تا با تدبیر دولت این طرح در هفته اول مهرماه اجرا شود.



نظر شما