شناسهٔ خبر: 34984337 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با حضور معاون شهرداری تهران و رئیس پلیس راهور

رونمایی از خودرو سیار ثبت تخلف معاینه فنی

مراسم رونمایی از دو خودرو سیار ثبت تخلف معاینه فنی و تست کنار جاده ای در تهران برگزار شد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ سردار محمدرضا مهماندار گفت: بیشتر خودرو‌ها به ویژه خودرو‌های سنگین ممکن است بعد از معاینه فنی، شرایط متعادل خود را از دست دهند و موجب ایجاد مشکلات آلایندگی شوند که برای کنترل این وضعیت، خودرو جدید تست کنار جاده‌ای امروز رونمایی شد.
سردار مهماندار افزود: این خودرو با گشت زنی مستمر در معابر پایتخت میزان آلایندگی خودرو‌های سنگین را اندازه‌گیری می‌کند.
وی تاکید کرد: اگر میزان آلایندگی خودرو بیش از حدمجاز باشد برگه معاینه فنی ابطال و به راننده ۱۰ روز فرصت داده می‌شود که معاینه فنی را دوباره بگیرد.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ درباره خودرو ثبت تخلف معاینه فنی سیار نیز گفت: این خودرو نیز با گشت زنی در معابر، معاینه فنی وسایل نقلیه را کنترل و شماره پلاک مربوط را با سامانه سیمفا بررسی و در صورت نداشتن برگه سلامت، جریمه می‌کند.
اقای محسن پورسیداقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز به خبرنگاران گفت: عمده آلودگی هوای تهران در نیمه دوم سال و با تردد خودرو‌های دیزلی رخ می‌دهد.
وی ادامه داد: داشتن معاینه فنی برای وسایل نقلیه‌ای که در شهر تردد می‌کند، الزامی است و با رونمایی از این خودرو‌ها همه وسایل نقیله به ویژه خودرو‌های سنگین کنترل می‌شود و هر خودرویی که استاندارد نداشته باشد به مراکز معاینه فنی بر می‌گردد.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه سلامت شهروندان و کاهش آلودگی هوا و ترافیک دغدغه‌های جدی شهرداری تهران است، گفت: در جلسه مشترک با پلیس موضوع شناور شدن ۲ هفته‌ای ساعت کار کارمندان در مهر مطرح و توافق شد.
پورسیدآقایی گفت: امیدواریم این موضوع در صورت تایید و ابلاغ دولت اجرایی می‌شود.
هم اکنون ۱۶ مرکز ثابت معاینه فنی و ۸ مرکز سیار در پایتخت فعال است.

نظر شما